کرونا، آزمون درجه« ایثار» جمعیت هلال احمر را به تعویق انداخت

2:54 - 28 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۲۳۶
به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، برگزاری آزمون ایثار در سه استان شمالی کشور با توجه به آمار بیماری کرونا، به تعویق افتاده است.

مهدی ولی پور در گفت‌وگو با میزان گفت: درجه «ایثار»، بالاترین درجه داوطلبان جمعیت هلال احمر است که سالیانه برای ارتقا درجه نجاتگران یک برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون هرساله به صورت متمرکز برگزار می‌شد، اما در سال جاری با توجه به همه گیری ویروس کرونا، سه تیم ده نفره متشکل از بهترین داوران و مربیان ما، استان به استان سفر کرده و از واجدین شرایط آزمون گرفتند.  

رییس سازمان امداد و نجات ادامه داد: در حال حاضر این آزمون در تمام استان‌ها برگزار شده است، اما در سه استان شمالی شامل گلستان، مازندران و گیلان انجام این آزمون با مشکلاتی رو به رو است.

ولی پور اظهار کرد: مقرر بود برگزاری آزمون تا پایان بهمن ماه خاتمه یابد، اما با توجه به میزان مبتلایان به ویروس کرونا، این امر محقق نشد و در تلاشیم تا دهم اسفند آزمون در سراسر کشور پایان یابد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری آزمون ایثار برای بانوان داوطلب بیان کرد: این آزمون برای خانم‌ها به صورت متمرکز در اوایل اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان در این آزمون افزود: تا کنون از  هزارو ۸۰۰ نفر واجد شرایط،   ۷۰۰ نفر در آزمون شرکت کرده اند.

رییس سازمان امداد و نجات ادامه داد: پس از برگزاری آزمون در سه استان باقی مانده، اسامی دریافت کنندگان درجه ایثار اعلام می‌شود.

بنابر اعلام رییس جمعیت هلال احمر، در سال جاری از بین افرادی که درجه ایثار دارند، عده‌ای در این سازمان مردم نهاد به حالت قراردادی، استخدام می‌شوند، به همین دلیل این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: هلال احمر ایثار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *