رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد و توسعه با انحصار حاصل نمی‌شود

5:15 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۱۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رشد و توسعه با انحصار حاصل نمی‌شود، گفت: در شرایط رقابت همه سود می برند و مردم از خدمات بهتری بهره مند می شوند و شرکت های فعال در حوزه رقابتی نیز رشد خواهند کرد.
به گزارش ، محمود واعظی افزود: انحصار مساله و مشکل بزرگی برای کشور است و در شرایط انحصار نمی توان انتظار داشت رشد و ترقی در کشور ایجاد شود.

وی گفت: ایران چه بخواهد و چه نخواهد باید از فناوری اطلاعات استفاده کند و چنانچه جلوی فناوری گرفته شود آن را به ما تحمیل می کنند.

وزیر ارتباطات گفت: آمار نشان می دهد استفاده از  باند پهن (اینترنت پرسرعت) چه تحولی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ایجاد می کند و ما چاره ای جز استفاده از فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی نداریم.

واعظی افزود: ما امروز در کشور مشکل کسب و کار و بهره وری داریم که برای غلبه بر این مشکلات استفاده از فناوری راهگشاست.

وی گفت: این فرهنگ غلطی است که استفاده از اینترنت فقط در مباحث سرگرمی و وقت گذرانی است بلکه امروز فناوری اطلاعات پیشران توسعه و توانمندساز بخش های سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی است.

وزیر ارتباطات افزود: در کشورهایی که فناوری اطلاعات در 10 سال گذشته مورد توجه جدی بوده ‌ بحران های اقتصادی کمتر این کشورها را دچار مشکل کرده است.

واعظی افزود: نگاه دولت و وزارت ارتباطات به شرکت های مختلف، تبعیضی نیست و ما در برخورد با شرکت های تلفن همراه به ایرانی یا خارجی بودن آن توجه نخواهیم کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *