رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمادگی حکومت برای برگزاری اجلاس کشورهای کمک کننده به "افغانستان"

21:20 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۰۳۸
خبرگزاری میزان:حکومت برای برگزاری اجلاس مقامات کشورهای کمک کننده به افغانستان در حال آماده شدن است.
آمادگی حکومت برای برگزاری اجلاس کشورهای کمک کننده به به گزارش به نقل از خبرگزاری شفقنا، به همین منظور جلسه ای در ارگ ریاست جمهوری تحت ریاست رییس جمهور غنی برای صحبت و بحث  روی آجندای اجلاس آینده مقامات کشورهای کمک کننده به افغانستان دایر گردید.در این اجلاس که در آیندۀ نزدیک دایر می شود، بیشتر روی تقویت سکتور اقتصادی افغانستان تمرکز صورت خواهد گرفت.

 
طبق اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان، در جلسه مذکور روی چالش های موجود مالی، مساله خودکفایی افغانستان، نقش سکتور خصوصی در بهبود اقتصاد، اصلاحات در امور حکومت داری و سیستم قضایی، سکتور بانکداری و همچنان روی پیام های که قرار است از سوی حکومت افغانستان به کشورهای کمک کننده در بخش های معادن، تجارت، انکشاف و حکومتداری محلی داده شود، صحبت شد.
 
رییس جمهور غنی با پذیرفتن مشکلات موجود در بخش های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، فساد اداری و غیره گفت که حکومت وحدت ملی برای حل این مشکلات، برنامه های مشخص را بر اساس شفافیت و حساب دهی، روی دست دارد.
 
حکومت افغانستان مبارزه با فساد را از اولویت های کاری اش خوانده و از آغاز کارش در ماه سپتمبر سال گذشته به اینسو، اقداماتی هم در زمینه کرده است. اجلاس کشور های کمک کننده به افغانستان در حالی دایر می شود که جامعه بین المللی نگرانی جدی اش را در گذشته از فساد موجود و حیف و میل کمک ها در افغانستان ابراز داشته و از حکومت جدید افغانستان خواسته است در زمینه اقدامات لازم کند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *