کروات‌ها در حسرت برد/سد فولادی روبروی سرخپوشان برای فرار از سقوط!

12:23 - 02 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۹۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری میزان – هفته پنجم لیگ برتر بر خلاف چهار هفته گذشته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار نمی‌شود و 14 تیم در دو روز آینده به مصاف حریفان خود می‌روند.
به گزارش گروه ورزشی ، حساس‌ترین دیدار این هفته را دو تیم فانوس به دست برگزار می‌کنند. پرسپولیس برای دومین بار در سه هفته اخیر به اهواز می‌رود تا علاوه بر تیم رقیب، حریف سرسختی به اسم گرما را نیز در مقابل داشته باشد.

سرخپوشان از ساعت 19:15 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز به دیدار فولاد خوزستان می‌روند. قضاوت این دیدار را یدالله جهانبازی بر عهده خواهد داشت.

سرخپوشان شرایط مبهمی را در لیگ برتر پانزدهم سپری می‌کنند. از یک سو این تیم با کسب ضعیف‌ترین نتایج ممکن یعنی یک امتیاز از چهار بازی در قعر جدول جا خوش کرده است اما هواداران تیم پرطرفدار پایتخت از نمایش تیم و برانکو ایوانکویچ راضی هستند.

سوشا مکانی پس از عملکرد فاجعه‌بار ایمان صادقی در دیدار مقابل ذوب‌آهن به دروازه پرسپولیس برگشت اما علاوه بر اشتباهی که روی گل کاوه رضایی داشت، پس از بازی با گزارشگر برنامه 90 و هادی نوروزی درگیر شد تا بار دیگر حسرت «نه» گفتن وحید طالب‌لو در دل مرد کروات زنده شود.

کابوس برانکو البته ابعاد گسترده‌تری دارد. هر چه قدر نمایش هجومی پرسپولیس در چهار بازی گذشته دلپذیر بوده، مدافعان این تیم بسیار متزلزل ظاهر شده‌اند.

محسن بنگر پس از دو هفته نیمکت‌نشینی به دلیل اشتباه فاحش مقابل پدیده در بازی با شاگردان یحیی گل‌محمدی به ترکیب برگشت اما هم عملکرد ضعیفی داشت و هم در آخرین دقایق از زمین اخراج شد. البته به دلیل اشتباه علیرضا فغانی در اعلام ضربه پنالتی، وی به امید بخشیده شدن کارتش با تیم راهی اهواز شد.

از سوی دیگر لوکا ماریچ و وحید حیدریه مصدوم هستند تا دست برانکو در خط دفاعی بیش از پیش خالی شود. با این شرایط احتمالا علیرضا نورمحمدی در قلب دفاع در کنار مایکل اومانا قرار می‌گیرد.

در طرف مقابل تیم فولاد خوزستان شرایطی مشابه پرسپولیس دارد. دراگان اسکوچیچ تنها یک امتیاز بیشتر از هموطن خود کسب کرده و تیمش در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد.

وی به دلیل نتایج ضعیف و همچنین عدم جذب حسن بیت‌سعید در ابتدای فصل که حالا به ستاره تیم استقلال خوزستان تبدیل شده زیر فشار شدید هواداران فولاد قرار دارد.

هر دو مربی کروات برای خروج از بحران به پیروزی در این دیدار نیاز دارند. البته اهوازی‌ها نگران هستند اعتراضات گسترده پرسپولیس به داوری روی عملکرد جهانبازی تأثیر بگذارد.

این دیدار برای هیچ کس به اندازه پیام صادقیان و علی دایی، یادآور خاطرات تلخ نیست. در هفته دوم فصل گذشته یاغی کوچک پرسپولیس به دلیل درگیری با داور با محرومیتی طولانی مواجه شد. سرخپوشان این بازی را در اهواز با دو گل به حریف واگذار کردند.

در بازی برگشت نیز محسن بنگر در حالی که هنوز بازی به ثانیه 30 نرسیده بود با یک پاس رو به عقب و سوشا مکانی با یک اشتباه، گل اول را به نام فولاد ثبت کردند. اسکوچیچ این بازی را در آزادی، دو بر یک از پرسپولیس برد.

باید دید مهاجمان سرخپوش می‌توانند به توصیه فریدون اصفهانیان عمل کرده و به جای اعتراض، موقعیت‌های خود را گل کنند تا برانکو نفسی به راحتی بکشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *