رونمایی از کتاب ۴۰ رأی ۴۰ تجربه در دادگستری استان یزد

11:06 - 15 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۸۷۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رأی قضایی چکیده دانش یک قاضی و به منصه ظهور رسیدن هنر یک مقام قضایی است.
- غلامعلی دهشیری در سومین روز از دهه فجر با عنوان روز نشاط، امید و خودباوری در آیین رونمایی از کتاب ۴۰ رأی ۴۰ تجربه افزود: جمع آوری تعدای از آراء قضایی تحت یک کتاب، تلاشی برای تکریم منابع انسانی دادگستری و متجلی ساختن هنر قضایی در بدنه اجتماعی و ترویج رویه قضایی است.

وی اظهار داشت: دانش قضایی در رأی متجلی می‌گردد و حفظ و انتشار یک رأی متقن می‌تواند در تکریم، تشویق و تشهیر یک قاضی اثر مثبتی داشته باشد.

این مقام قضایی، استان یزد با بیان اینکه انتشار آراء قضایی به نوعی تنویر افکار عمومی نسبت به عملکرد دستگاه قضایی است، گفت: کتاب شدن آراء قضایی این آراء را در اختیار و دسترس جامعه حقوقی قرار می‌دهد و این فرصت را ایجاد می‌کند تا یک رأی در محافل علمی و دانشجویی نقد شود و یا به صورت دانش قضایی در اختیار کارآموزان قضاوت و وکالت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قانون کامل نیست و این رویه قضایی است که قانون را بسط و گسترش میدهد و آن را منشأ اثر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تلاش مجموعه منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری را در راستای به چاپ رسیدن کتاب ۴۰ رأی ۴۰ تجربه قابل تحسین ارزیابی کرد و بیان داشت: دسته بندی موضوعی در آراء و توجه به ابعاد کیفری و حقوقی موضوعات در جلد‌های بعدی از کتاب‌های چاپ رأی، می‌تواند بر کاربردی‌تر شدن این حرکت بیافزاید.

برچسب ها: یزد کتاب آرا آیین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *