جزئیات نشست معاونان بنیاد شهید و کارگروه‌های نخبگان

17:10 - 12 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۷۸۴۱
نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور و کارگروه‌های تخصصی نخبگان شاهد و ایثارگر با موضوع «تبیین برنامه‌های مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۰» به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

- سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دشمنان با هجمه رسانه‌ای با بیش از ۳۰۰ رسانه سعی داشتند که بگویند که این انقلاب چهلمین سالگردش را جشن نخواهد گرفت درحالی‌که دو سال از آن زمان هم گذشته است نه تنها انقلاب اسلامی متوقف نشده است بلکه شاهد پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های گوناگون بوده‌ایم.

وی نقش نخبگان شاهد و ایثارگر را در حل مشکلات کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهاد‌ها است و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط کنونی نقش تأثیرگذاری دارد.

سردار سلیمانی با تأکید بر اهمیت و نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: تشکل‌ها مورد توجه جوامع مردم‌سالار است و باید به نقش تشکل‌ها توجه جدی کرد و رسالت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز توجه به تشکل‌های شاهد و ایثارگر است.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: برگزاری این نشست فرصتی را برای گفتگو و تبادل‌نظر ایجاد می‌کند ضمن اینکه تقدیر از نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بخش دیگری از اهداف این نشست است و با توجه به شیوع بیماری کرونا فرصتی برای بررسی برنامه‌های مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سال آینده نیز فراهم شده است.

وی دیدار‌های تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را یکی از اقدامات مؤثر و مثبت برشمرد و گفت: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند دستاورد‌هایی را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و نخبگان شاهد و ایثارگر به همراه داشته باشد. مکاتباتی برای برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های نخبگان شاهد و ایثارگر انجام شده است که مورد استقبال مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و لازم است که نخبگان شاهد و ایثارگر در استان‌ها به آن توجه کنند.

مهری استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را یکی از عوامل مثبت و مؤثر برای ارتقای فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر دانست و عنوان کرد: این موضوع مورد تأکید مهندس اوحدی قرار دارد و می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی دستاورد‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر ایجاد کند.

محمدحسن آزما مدیرکل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به رسالتی که به عهده نخبگان شاهد و ایثارگر برای ایجاد تحول در کشور قرار دارد، گفت: نخبگان باید با شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌هایی که وجود دارد آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و از فرصت‌ها استفاده و با تهدید‌ها مقابله کنند.

وی افزود: نخبگان شاهد و ایثارگر از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و باید همانند سال‌های دفاع مقدس در خط مقدم باشند.

در این نشست گزارشی از سوی مسئولان کارگروه‌های شاهد و ایثارگر ارائه شد و معاونان فرهنگی و آموزشی استان‌های شرکت‌کننده به بیان مشکلات نخبگان شاهد و ایثارگر پرداختند.

در پایان این نشست با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از مسئولان کارگروه‌های نخبگان شاهد و ایثارگر تقدیر شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *