مشکلات امنیتی ویندوز 10 ادامه دارد

20:20 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۵۵۰
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - حدود دو هفته پیش ویندوز ۱۰ معرفی شد و بلافاصله میلیون‌ها نفر اقدام به آپگرید سیستم‌های خود کردند.
به گزارش به نقل از ایتنا، حدود دو هفته پیش ویندوز ۱۰ معرفی شد و بلافاصله میلیون‌ها نفر اقدام به آپگرید سیستم‌های خود کردند. به گزارش ایتنا از ایرنا، در حالی که هنوز چند روز نگذشته بود، زمزمه‌هایی درباره نگرانی‌های امنیتی این نسخه جدید درگرفت. تنظیمات پیش فرض ارسال همه اطلاعات کاربر برای مایکروسافت، امکان به اشتراک‌گذاری پهنای باند برای توزیع آپدیت‌ها با ده کاربر ویندوزی دیگر و فعال‌سازی قابلیت اشتراک پسورد وای.فای برخی از این موارد است.

عدم صداقت و شفافیت اطلاع رسانی مایکروسافت در خصوص برخی از این مسائل به نگرانی‌های کاربران در خصوص حریم خصوصی و امنیت خود دامن زده است.

آخرین نمونه از این قبیل نگرانی‌ها درباره دخالت‌های بی مورد ویندوز ۱۰ این است که قرار است در این نسخه بازهای غیرقانونی و پرداخت پول نشده، غیرفعال شوند تا کاربر نتواند آنها را بازی کند.

پایگاه خبری Alphr فاش کرد در توافق نامه استفاده کاربر (EULA) ویندوز ۱۰ که معمولا کمتر کسی آن را می‌خواند، به کاربر گفته شده ممکن است به طور خودکار ورژن نرم‌افزارهای دانلودی یا آپدیت شده وی را چک کند و مانع اجرای برنامه یا بازی شود.

پیش‌تر مشابه همین سیستم در کنسول‌های بازی ایکس باکس پیاده شده بود تا از اجرای بازی‌هایی که قانونا از سامانه Xbox Live خریداری نشده جلوگیری شود.

از این سیستم‌عامل در روزهای گذشته هم به علت انتشار اخباری در مورد به روزرسانی‌های حجیم و اجباری انتقادهایی شده بود.

به اعتقاد کارشناسان، از آنجا که ویندوز ۱۰ به صورت یک ارتقای رایگان عرضه شده مایکرو سافت در پی راه‌هایی برای کسب درآمد از آن و ترغیب کاربران برای استفاده از سرویس‌ها و اشتراک‌های خود است که در برخی موارد منجر به محدودسازی دسترسی کاربران و اجبار عملی آنان می‌شود.

مشابه همین روال را کاربران در برخورد با گوگل نیز دارند که در قبال بهره‌وری از خدمات رایگان گوگل، بعضی اطلاعات خود را در معرض و اختیار گوگل قرار می‌دهند.

منبع : ایتنا

/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *