"افغانستان" برای تحقق وعده‌های خود به جامعه جهانی متعهد است

11:00 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۴۷۰
خبرگزاری میزان: رئیس‌جمهور "افغانستان" در دیدار با سفیر سوئد در کابل با توجه به روند مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان از تعهد این کشور برای تحقق وعده‌های حکومت وحدت ملی در قبال جامعه جهانی خبر داد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: «محمد اشرف‌غنی» رئیس‎جمهور افغانستان و «پیتر سمنیبی» سفیر سوئد امروز در کابل دیدار کردند.
 
محمد اشرف‌غنی در این دیدار گفت: در 10 ماه گذشته روابط حکومت وحدت ملی با دیگر کشورهای منطقه و جهان تازه ایجاد شده و برای تحقق وعده‌های خود در قبال جامع جهانی متعهد است.
 
وی ضمن اشاره به پروژه‌های بزرگ اقتصادی افغانستان و مالکیت آن در این کشور افزود: احداث سد مولد انرژی برق «سلما» در ولایت هرات باعث خواهد شده تا شش ماه آینده شهروندان این ولایت بتوانند به نیروی برق 24ساعته دسترسی داشته باشند.
 
غنی گفت: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و شرایط امنیتی حال حاضر، مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان با رهبری حکومت افغانستان به پیش خواهد رفت.
 
در ادامه وی اذعان داشت: پاکستان باید شرایط و اوضاع افغانستان را درک کند و تعریفی را که برای تروریسم در داخل آن کشور ارائه کرده، در افغانستان نیز همان تعریف را داشته باشد.
 
پیتر سمنیبی سفیر سوئد در افغانستان نیز با ابراز خرسندی از حضورش در کابل خاطرنشان کرد که از تجربیات کشورش در بخش‌های مختلف افغانستان استفاده خواهد کرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *