توصیه‌های دادستان نظامی مازندران به منظور رعایت حقوق شهروندی در طرح‌های ترافیکی

16:26 - 30 دی 1399
کد خبر: ۶۹۴۴۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان نظامی مازندران در دیدار با رئیس جدید پلیس راهور استان مازندران، پیشنهاد‌ها و توصیه‌هایی برای رفع مشکلات ترافیکی و تأمین حقوق شهروندان و مسافران در محور‌های درون شهری و برون شهری مطرح کرد.

- دادستان نظامی مازندران در دیدار با رئیس جدید پلیس راهور استان مازندران، پیشنهاد‌ها و توصیه‌هایی برای رفع مشکلات ترافیکی و تأمین حقوق شهروندان و مسافران در محور‌های درون شهری و برون شهری مطرح کرد.

دادستان نظامی استان مازندران در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرهنگ بیگلری اظهار داشت: استان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی در بخش طبیعت گردی جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و در تمام ایام سال حتی با وجود شرایط کرونایی شاهدیم که مردم سراسر کشور حتی اتباع خارجی به منظور استفاده از مواهب طبیعی و خدادادی، این استان را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.

رحیم رحیمی میلاشی، زیرساخت‌ها و امکانات موجود در استان را پاسخ‌گوی این حجم مسافر ندانست و گفت: پلیس راهور استان نیز با مشکلاتی نظیر کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است که لازم است با تخصیص اعتبارات ملی این مشکلات رفع شوند.

دادستان نظامی مازندران در ادامه، پیشنهاد‌های خود را به منظور رعایت دقیق حقوق شهروندی در طرح‌های ترافیکی مطرح کرد و گفت: در شهر‌های بزرگ و پرترافیک از دوربین‌های هوشمند به جای مأمور استفاده شود، چون اثر بازدارندگی آن بیشتر است.

وی شناسایی محور‌های خطرساز درون شهری و برون شهری را یک اولویت برشمرد و افزود: به منظور پیشگیری از ورود خسارت و کنترل سرعت مطمئنه خودروها، سرعت گیر‌های سطح استان استانداردسازی شوند و با کار کارشناسی لازم و هماهنگی ادارات برق و شهرداری، روشنایی خیابان‌ها و جاده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

نظارت و بازدید مستمر از وضعیت نگهداری خورو‌های توقیفی و تصادفی در توقفگاه‌ها از دیگر توصیه‌های دادستان نظامی مازندران بود.

در ادامه این دیدار، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راهور استان مازندران با اشاره به گستردگی ماموریت‌های محوله راهور در انضباط ترافیکی درون شهری گفت: هوشمندسازی و نصب دوربین‌های ثبت سرعت و ترافیکی در سطح شهر‌ها و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در مرکز استان در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم در آینده با کمک همه دستگاه‌ها و مدیریت شهری بتوانیم با ارائه خدمات مطلوب‌تر در خدمت شهروندان عزیز باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *