آخوندي با همتاي كره‌اي خود بر از سرگیری همکاری‌های مشترک تاکید کرد

19:40 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۴۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: آخوندی و وزیر حمل و نقل کره جنوبی پس از دیدار دوجانبه در نشست مطبوعاتی حاضر شدند و بر فراهم کردن شرایط برای از سرگیری همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های «حمل‌ونقل» و «مسکن‌وشهرسازی» تاکید کردند.
به گزارش گروه اقتصادی ، یو ایل هو وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی عصر امروز شنبه ۳۱ مردادماه به ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی آمد و با عباس آخوندی دیدار و گفت وگو کرد. پس از این دیدار دو طرف در نشست مطبوعاتی حاضر شدند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اظهار رضایت از حضور مجدد کره‌جنوبی و شرکت های این کشور در ایران گفت: وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی بسیار شبیه به وزارت راه و شهرسازی ایران است. در جلسه‌ای مشترک که با هیات کره‌ای در زمینه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی، مسکن و شهرسازی به بحث و تبادل نظر پرداختیم و راه‌های همکاری مجدد را مورد بازنگری و ارزیابی قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه اقتصادی و فناوری رابطه خوبی با کشور کره خواهیم داشت و این نشان می‌دهد بخش تجاری دو کشور همدیگر را به خوبی می‌شناسند و امکان همکاری دوجانبه وجود دارد.

آخوندی با اشاره به جزئیات جلسه مشترک با هیات کره‌ای گفت: امیدواریم از خدمات شرکت‌های کره‌ای در مباحث رقابتی و مناقصه‌ها و انواع خدماتی همچون تامین مالی بهره ببریم.

یو ایل هو وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: هدف از اين سفر تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های ریلی، هواپیما، مسکن، شهرسازی و سایر حوزه‌های مربوط به حمل و نقل و مسکن است. اگرچه پیش‌تر و در دولت‌های قبل این همکاری وجود داشت اما در یک مقطع طولانی همکاری‌ها قطع شد که ما در این دوره به دنبال ارتباط طولانی مدت با ایران هستیم و به رونق روابط اقتصادی با این کشور امید داریم.

وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی ادامه داد: مباحث خوبی در جلسه امروز با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران داشتیم که مطمئنا در سفرهای آتی به نتیجه می‌رسد. جلسه امروز گام اول همکاری در آینده‌ نزدیک به شمار می‌آید.

یو ایل هو در پاسخ به این پرسش که توضیح دولت کُره در ترک ایران در دولت قبل و در شرایط دشوار چگونه است؟ گفت: از وضعیتی که در دولت قبل ایجاد شد متاسف هستیم و امیدواریم مسایل را جبران کنیم. فکر می‌کنم باید از این مرحله عبور کرده و به توسعه روابط دوجانبه بیاندیشیم.

رئیس سازمان ساخت و ساز بین‌المللی، نماینده شرکت توسعه زیرساخت‌های کره و جمعی از شرکت‌های معتبر کره‌ای همچون دوو٬ یو ایل هو را در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران همراهی کردند. هدف از این دیدار توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی، هوایی، بندر، جاده‌ای و ساخت مسکن بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *