هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است/نباید از نگاه ویژه قوه قضائیه سوء استفاده شود

15:26 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۳۲۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: شجاعی با بیان اینکه دستگاه قضایی توجه ویژه به حفظ شان جامعه پزشکی دارد گفت: در 48 درصد پرونده‌های شکایت از پزشکان که مورد بررسی در پزشکی قانونی قرار گرفت، پزشکان مقصر بودند و در 52 درصد نیز تبرئه شده‌اند.
52 درصد پرونده‌های شکایت از پزشکان منجر به تبرئه آن‌ها شده استبه گزارش ، احمد شجاعی در جلسه دیدار اعضای ستاد مرکزی و هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان یکی از زیر مجموعه های قوه قضائیه تعامل بسیار خوبی با وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دارد.

وی با بیان اینکه  قوه قضائیه و پزشکی قانونی نهایت تلاش خود را برای همکاری و تعامل بیشتر در دستور کار دارد افزود: رئیس قوه قضائیه به جامعه پزشکی توجه ویژه دارد و در رسیدگی به پرونده های پزشکی نظر خاص دارد.

شجاعی ادامه داد: علی رغم اینکه در قوه قضائیه صدور رای از اختیارات قاضی است؛ اما بنا به ملاحظاتی و حفظ شان جامعه پزشکی رئیس قوه قضائیه نسبت به پرونده های پزشکان ملاحظات ویژه  دارد.

وی افزود: اگر پزشکی تخلف کرد قطعا باید به تخلف وی رسیدگی شود ؛اما چون تعداد پزشکانی که قصور می کنند و یا تخلف دارند بسیار کم است لذا رسیدگی به پرونده آنها با حفظ رعایت شان جامعه پزشکی بررسی می شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در برخی مسائل مانند حوادث اخیر جامعه پزشکی جو سازی هایی که صورت گرفت به خود جامعه پزشکی ضربه می زند گفت: قوه قضائیه نسبت به جامعه پزشکی نگاه ویژه دارد؛ اما نباید از این موضوع سوء استفاده شود همانگونه در نظام پزشکی به تخلفات پزشکان رسیدگی می شود ما هم در پزشکی قانونی پرونده هایی را بررسی می کنیم.

شجاعی با بیان اینکه سال به سال شکایت از پزشکان زیاد می شود، گفت: در 48 درصد پرونده‌های شکایت از پزشکان که مورد بررسی در پزشکی قانونی قرار گرفت، پزشکان مقصر بوده‌اند و در 52 درصد نیز تبرئه شده‌اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *