رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران بود/حمایت معنوی ایران از مقاومت در منطقه

12:03 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۱۹۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ذات استکباری آمریکا گفت: آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران بود اما هنگامیکه مولفه های قدرت در جمهوری اسلامی ایران همچون رهبری، مردم ولایت مدار، نیروهای مسلح پا در رکاب در مقابل آنها برجسته شد نتوانستند این کار را انجام دهند و بعد از مدتی ناکام شدند.
آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران بود/حمایت معنوی ایران از مقاومت در منطقهبه گزارش خبرنگار سیاسی ، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آیین تقدیر از برگزیدگان مسابقه تلویزیونی تیپ مخصوص گفت: حضرت علی می فرمایند انسان باید از دشمن پرهیز کند به خصوص دشمنی که با تو طرح دوستی می ریزد.

وی ادامه داد: تا دیروز منتظر فرصتی بودند که حمله نظامی کنند و یا فضایی باز بیابند تجهیزات هسته ای را بمباران کنند آنها منتظر بودند که حرکتهای خیابانی و فتنه بزرگی را راه بیاندازند اما امروز کنار شما آمده اند دور یک میز نشسته اند و قهوه می خورند.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما با آمریکا نمی توانیم دوستی داشته باشیم همانطور که حضرت امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و جمهوری اسلامی ایران باید از شیطان بزرگ پرهیز کند و ذات آمریکا استکباری است و تا زمانیکه این دولت ذات استکباری را دارد ما نمی توانیم با آن ارتباط داشته باشیم.

وی اضافه کرد: البته ممکن است در بعضی از موارد تعاملاتی با برخی از کشورها وجود داشته باشد همچنان که در عرصه روابط بین الملل می گویند سه حالت برای ارتباط با کشورها وجود دارد یا تعامل و همکاری یا تقابل یا رقابت است مثلا ما با کشوری مانند عراق در همه زمینه ها تعامل داریم اما با کشوری مانند ترکیه در حوزه مواد مخدر و مرزها پروتکلهایی را امضا کرده ایم اما در حوزه اقتصاد منطقه ای و بازارهای عراق و افغانستان با این کشور رقابت و در حوزه سوریه با آنها تقابل داریم زیرا ما به دنبال ماندن رژیم بشار اسد هستیم اما ترکیه به دنبال حذف رژیم سوریه است.

پوردستان تاکید کرد: ارتباط ما با آمریکا نیز دارای چنان مکانیزیمی است یعنی ممکن است در برخی از موارد مانند بحث انرژی هسته ای توافقی شده باشد که فردو و نطنز چنین شوند و حتی ممکن است برخی از موافقتهای دیگر نیز مانند تعامل ورزشکار و غیره صورت بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه اضافه کرد: ما به دنبال حفظ مقاومت هستیم اما آمریکا در منطقه به دنبال حذف محور مقاومت است ما از بیداری اسلامی حمایت می کنیم اما آمریکا آن را سرکوب می کند.

وی درباره چگونگی حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از نظر مقاومت خاطر نشان کرد: حمایت ما این نیست که به آنها سلاح و مهمات بدهیم بلکه حمایت ما از آنها حمایت معنوی است.

فرمانده نیروی زمینی همچنین درباره چگونگی تعامل آمریکا با بیداری اسلامی گفت: رهبر انقلاب به خوبی مسئله را تشریح کرده اند و با زیباترین کلام گفتند آمریکائیهای آمده اند تا برای بدنها سر پیدا کنند یعنی ساختارها در آن کشور همچنان غیر قابل تغییر بماند.

پوردستان در بخش دیگر از صحبتهای خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه از استقلال و تمامیت ارزی کشورهای منطقه حمایت می کند اما آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای منطقه است آمریکا به دنبال تجزیه عراق سوریه و یمن است.

وی اضافه کرد: حتی فراتر از این در یک تحلیلی آمریکا به دنبال تجزیه عربستان نیز هست زیرا خاورمیانه بزرگی که آمریکا به  دنبال آن است در این سران پیر و فرسوده عربستان میسر نمی شود بلکه باید این موضوع را به آدماهای دیگری بسپارند همانطور که در قطر جوانی را بر سرکار گذاشتند در عربستان نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است.

پور دستان تصریح کرد: عربستان با هدایت آمریکا وارد جنگ یمن شده است تا زمینه فروپاشی آن فراهم شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: همانطور که گفتم ما به دنبال استقلال کشورهای منطقه و با رژیم  صهیونیستی مشکل داریم اما رژیم کودک کش صهیونیستی جزء خطوط قرمز آمریکا است زیرا در آمریکا امکان دارد مقدس ترین آیین ها توهین شود اما کسی حق ندارد چیزی در مورد هلوکاست و رژیم صهیونیستی بنویسد بنابراین ما نمی توانیم به این دلایل با آمریکا دوستی داشته باشیم کینه و دشمنی ما با آمریکا تاریخی است.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به سابقه ای از انواع توطئه های آمریکا علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمان جنگ برخلاف شرایط بین المللی آن دوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل ما بودند که امام نیز فرمود شوروی از آمریکا بدتر انگلستان از هر دوی آنها بدتر که البته امروز میزبان یکی از مقامات انگلیسی هستیم.

وی گفت: آمریکا تمام سعی خود را کرد تا انقلاب را ساقط کند اما نتوانست حتی این انقلاب و نظام صادر شد و بیداری اسلامی را رقم زد.

فرمانده نیروی زمینی عنوان کرد: آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران بود واقعا قصدشان این بود که به  ایران حمله کنند و نیامده بودند عراق و افغانستان را بگیرند اما هنگامیکه مولفه های قدرت در جمهوری اسلامی ایران همچون رهبری، مردم ولایت مدار، نیروهای مسلح پا در رکاب در مقابل آنها برجسته شد نتوانستند این کار را انجام دهند و بعد از مدتی ناکام شدند راهبرد خودشان را تغییر دادند.

پوردستان در مورد راهبرد جدید آمریکا در منقطه گفت: راهبرد جدید آنها مذهب علیه مذهب است که برای اجرایی شدن این راهبرد گروه های تروریستی مانند داعش و النصره را به وجود آوردند و آنها امروز به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی این جنایات را انجام می دهند.

وی درباره اقدامات نیروی زمینی پیرامون مقابله با این گونه تهدیدات گفت: ما نیز کارهایی بسیار خوبی انجام داده ایم همانطور که مقام معظم رهبری گفتند اولویت در این زمینه با نیروی زمینی است و در سال گذشته نیز همین موقع زمانی که داعش کمتر از 5 روز 5 استان عراق را اشغال کرد و به مرزهای شرقی عراق نزدیک شد به مهران قصر شیرین و ایلام نزدیک شده بود اقدامات نیروی زمینی باعث شد که آنها در جای خودشان متوقف شوند که نقش تیپ 65 ویژه نیز در این اقدامات بسیار برجسته بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *