حمله طالبان به معاون اول رئیس جمهور "افغانستان"

20:20 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۱۸۰
خبرگزاری میزان: کاروانِ خودروی حامل معاون اول رئیس جمهور افغانستان و همراهانش در ایالت فاریاب در شمال افغانستان هدف حمله عناصر طالبان قرار گرفت.
حمله طالبان به معاون اول رئیس جمهور

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری ابنا،؛ عناصر تروریستی طالبان روز جمعه به کاروان حامل ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در ولایت فاریاب حمله کردند.

در این حمله به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و همراهانش آسیبی نرسیده است.

یکی از همراهان معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفته است که در این حمله ۸ نفر از تروریست‌ها کشته و ۱۳ نفر دیگر از آنها به همراه سلاح و مهمات‌شان به دست نیروهای محافظ دوستم افتادند.

«سلطان فیضی» سخنگوی دوستم نیز اعلام کرد این حادثه عصر جمعه هنگامی رخ داد که کاروانِ خودروهای دوستم و همراهانش در ایالت فاریاب در شمال افغانستان به سوی منطقه قیصر در حرکت بودند.

وی افزود: همراهان دوستم نیز در پاسخ به حمله مهاجمان ۸ تن را کشته و ۱۳ نفر را دستگیر شدند.

«مسعود یعقوبی» رئیس پلیس استان فاریاب اعلام کرد یکی از پیکارجویانِ کشته شده از اتباع ازبکستان بود.

مقام‌های افغان می‌گویند: گروه طالبان برای تقویت کمپین خود در استان فاریاب با گروه موسوم به «جنبش اسلامی ازبکستان» ارتباط برقرار کرده است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به کاروان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را بر عهده نگرفته است اما «عنایت الله بابر فرهمند» عضو مجلس نمایندگان افغانستان و از نزدیکان ژنرال دوستم گفت که مهاجمان از طالبان محلی بودند.

ژنرال عبدالرشید دوستم از حدود یک ماه پیش به ولایت‌های شمالی افغانستان رفته و عملیات نیروهای ارتش این کشور علیه تروریست‌های طالبان را فرماندهی می‌کند.

ولایت‌های شمالی افغانستان از جمله تخار، قندوز و بغلان در ماه‌های اخیر به شدت ناامن شده و مخالفان مسلح دولت در روستاهای این ولایات با نیروهای امنیتی درگیری‌های خونینی داشته اند.

عبدالرشید دوستم گفته است که طالبان دشمن مردم افغانستان هستند و وی طالبان را هرگز برادر خطاب نخواهد کرد.

فرمانده عملیات علیه طالبان در فاریاب تاکید کرد که اشخاصی در داخل حکومت زمینه حضور طالبان را در بخش‌های شمال کشور فراهم ساخته‌اند و به زودی این افراد به مردم معرفی خواهند شد.

به عقیده وی طالبان در شمال افغانستان از سوی اشخاصی در داخل حکومت حمایت می‌شوند.

وی گفت: طالبان مردم بی‌گناه را می کشد و مرتکب جنایات جنگی شده‌اند از همین رو آنان را هرگز برادر نمی‌خوانم و آنان را دشمن مردم افغانستان می‌دانم.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *