هیچ قطعنامه‌ای نمی‌تواند سبب نفوذ آمریکا در جمهوری اسلامی شود‌

2:35 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۰۳۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره با اینکه هیچ قطعنامه‌ای نمی‌تواند سبب نفوذ آمریکا در جمهوری اسلامی شود‌، گفت: راه مقابله با فرهنگ و تبلیغات دروغین استکبار حفظ هویت اسلامی است که این امر نیازمند پرورش ارزش‌های انقلاب است.
به‌گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه کلانشهر اراک پس از دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: تقوی مسیر را به سوی تعالی، عزت نفس، استقلال و سربلندی ترسیم کرده و معمار زندگی بشری است که با حرکت در مسیر تقوی می‌توانیم به فیض‌الهی دست پیدا کنیم.

وی افزود: جایگاه تقوی بسیار ارزشمند بوده و اگر از اهمیت آن آگاه بودیم در چارچوب آن عمل می‌کردیم، بنده‌ای که تقوی پیشه کند همه چیز دارد در حالی که ملت بی‌تقوی مانند رژیم آل‌سعود و رژیم غاصب صهیونیسم دست به جنایت می‌زنند و دنیای خود را زشت و زیانبار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دنیای جنایتکاران و استکبار زیانبار بوده و آخرت آنان نیز جز خسارت و ننگ چیزی برای آنان به همراه ندارد، انسان مومن با تقوا پیشه کردن به همه چیز دست پیدا کرده حتی اگر دنیای مادی نداشته باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر تقوی گفت: امروز در قبرستان بغداد قله‌هایی که می‌درخشد قبور ائمه و افراد متدین و مخلص خداست که چراغ مسیر برای ما هستند، شخصیت‌های بزرگ اسلامی نظیر سید مرتضی و سید رضی که هر دو در مکتب شیخ مفید علم را فرا گرفتند و با 4 واسطه به امام موسی کاظم(ع) منتسب می‌شوند به سبب اخلاص و ایمان به ائمه اطهار(ع) ماندگار شده‌اند.

وی افزود: هر کسی که تقوی الهی پیشه کند نزد پروردگار عزیز شمرده شده و به طور قطع در آخرت بهشت برین پاداش آنان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خدا را شاکریم که در دهه کرامت قرار داریم دهه‌ای که با میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و روز 5 ذی‌العقده روز تکریم امامزادگان بود و ما نیز افتخار می‌کنیم که ایران نیز به وجود امام هشتم (ع) و دیگر امامزادگان لازم تعظیم نورانی شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم تمسک به اهل بیت(ع) و ذکر دعا گفت: ذکر دعا، تمسک به ائمه(ع) و قرائت قرآن یعنی اینکه ما به قله‌های بلند انسانیت نظر داریم و این چراغ‌های روشن مسیر آفرینش را قدر می‌دانیم چراکه با وجود آنان مسیر و برنامه را گم نمی‌کنیم، مسیری که توسط پیامبر اکرم(ص) و پس از آن ائمه (ع) روشن نگه داشته شده است.

وی ادامه داد: مسیری ترسیم شده یعنی مسیر پاکان و پاکیزگان که خدا را هرگز فراموش نمی‌کنند و خداوند بارها در آیات الهی الگوهای جاودانه را برایمان معرفی و ما را ترغیب به حرکت در مسیر آنان کرده و آیه تطهیر مؤید این امر است که همواره چنگ زدن به ریسمان امن الهی و پیروی از مسیر الگوهای جاودانه به عنوان چراغ مسیر راه را برای رسیدن به سر منزل مقصود به درستی سپری می‌کنیم.

وجود الگوهای بی‌نظیر دینی مسلمانان را از بهره‌گیری الگوهای غربی و شرقی بی‌نیاز کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: صراط مستقیم قرآن ایمان و مسیر الهی است که باید در آن گام برداریم، دهه کرامت چنین الگوهای را به ما معرفی کرده چرا که شاخص برای وفاداری و برادری احمدبن موسی‌الکاظم(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) شاخصی برای زنان مسلمان و امام رضا(ع) الگویی دیگر برای مردان و تمامی مسلمانان است که بایستی از این شاخص‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی لزوم تبیین الگوهای ایرانی اسلامی را برای نسل جوان امری ضروری دانست و افزود: الگوها و شخصیت‌های اسلامی که مورد تاکید قرآن کریم بوده و نیز الگوهایی نظیر شهدا، ایثارگران و آزادگان که پیرو اهل بیت(ع) و راه خدا هستند باید برای جوانان تبیین شود، مبادا غافل شویم و از الگوهای غربی و شرقی که توسط استکبار برایمان ترسیم کرده پیروی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان امروز بایستی از حضرت علی‌اکبر(ع) که از نظر گفتار و کردار شبیه‌ترین افراد به حضرت رسول(ص) بود تبعیت و پیروی کنند نه اینکه شخصیت‌های غربی را ملاک قرار داده و پیرو مسیر آنان باشند و خود را هر روز به شمایل آنان بزک کنند.

پرورش ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌تواند مانع از تسلط فرهنگ غرب شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: غربی‌ها همواره الگوسازی‌های دروغ در تمامی زمینه‌ها هستند تا جوامع را سرگرم سازند چراکه آنان به دنبال ترویج فرهنگ و الگوهای دروغین خود هستند و ما نباید از این الگوهای منحرف غربی پیروی کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: جامعه ما باید پیرو خط امام خمینی(ره)، شهداء و مقام‌معظم رهبری باشیم و همواره آگاه باشیم تا مبادا تحت تاثیر فرهنگ و تبلیغات دروغین استکبار قرار گیریم، فریب آنان را نخوریم نبایستی مسیر ائمه(ع) را با مسیر دشمنان عوض کنیم، برای رسیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی همواره در مسیر مستقیم و صراط مستقیم حرکت کنیم.

وی افزود: در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان الگوهای الهی، ولایت و قرآن را ترویج، گسترش و پیروی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: ساخت زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس آغاز شده و امیدواریم تا با مشارکت مالی مردمی بتوانیم هر چه زودتر این زائرسرا را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، زائرسرای استان مرکزی 946 متر زمین در 8 هزار متر زیربنا طراحی شده که زمین و مجوز ساخت آن از سوی فرماندار مشهد براساس فرمایشات مقام‌معظم رهبری در اختیار استان قرار گرفته است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: برای تسریع در عملیات ساخت این زائرسرا هر کس به اندازه توان خود حضور و مشارکت داشته باشد که این مهم به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی بر عهده ما نهاده شده و کمک‌های مردمی می‌تواند سازنده باشد، همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی حضور و کمک مردمی سبب شد تا رزمندگان بر ظلم فائق شوند امروز هم می‌توانیم با مشارکت رشد عمرانی، توسعه فرهنگی و معنوی را شاهد باشیم.

هزینه‌کرد در بخش‌های غیرضروری اقتصادی آفت توسعه امور خیرخواهانه است

وی افزود:  در کارهای خیر به اندازه بضاعت خویش مساعدت کنیم، به طور حتم برای انجام کار خیر باید از خرجهای غیرضرور جلوگیری کرد و هزینه‌ها را به سمت امور خیرخواهانه سوق دهیم که بی‌شک ساخت زائرسرا می‌تواند یک کار خیرخواهانه باشد که تا سالیان باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به کنگره امام سجاد(ع) گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هفته گذشته با حضور سایر جوامع اسلامی برگزار شد و جریانات مختلف اسلامی در آن حضور داشتند، کنگره‌ای ارزشمند که 5 اثر منتشر شد، امام سجاد(ع) یعنی خورشید چراغ افروز جهان که بایستی با پیروی از مسیر این امام بزرگوار به اهداف الهی دست پیدا کنیم.

ملت ایران با وحدت کلمه از دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کند

 آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر سخنان مقام‌معظم رهبری مبنی بر اهداف نظام استکبار گفت: مقام‌معظم رهبری بر 2 مسئله تاکید دارند که یکی مسئله تفرقه‌افکنی توسط آمریکا و دست پرورده‌های استکبار است و دیگری مسئله نفوذ دست نشانده‌های آمریکا در جامعه اسلامی و دیدیم که در مذاکرات آمریکا به دنبال نفوذ بود و ما نیز وظیفه داریم تا در برابر نفوذ آنان با قدرت بایستیم و راه را بر آنان ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: غلبه بر فرهنگ غرب و هوشیاری در برابر تبلیغات فریبکارانه آنان نیازمند حفظ هویت اسلامی و انقلابی است چرا که آنان قصد دارند با فریبکاری جوامع را آلوده و فرهنگ خود را غالب کنند، استکبار خیرخواه ما نبوده و به دنبال غارت دین ما است و در این راستا ملت ایران نیز با وحدت کلمه در چارچوب معیارها و خطوطی که مقام معظم رهبری تدوین کرده‌اند از دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: نظام استکبار به دنبال غارت و کم رنگ کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است، ارزش‌هایی که توسط شهداء و حضرت امام‌خمینی(ره) نزد ما به امانت سپرده شده و ما وظیفه داریم تا با پرورش این ارزش‌ها راه را بر دشمنان سد کنیم و به این منظور دست تمسک ما هر چه بیشتر بر دامن  حضرت محمد(ص) و آل محمد(ص) باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به روز ملی مساجد گفت: این روز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده اما مهم‌تر از بنای مساجد آبادکردن دینی و اخلاقی مساجد است که نیازمند حضور در این اماکن مقدس مذهبی است، مساجد بزرگترین پایگاه‌های اسلام و ائمه هستند که باید در صیانت از آن‌ها تلاش کنیم.

کودتای 28 مرداد 32 با طراحی انگلیس و حمایت مالی آمریکا انجام شد

وی افزود: روز 28 مردادماه یادآور کودتای آمریکایی و انگلیسی بود که در سال 1332 رقم خورد و به عنوان یک کلاس بزرگ درس و تجربه باید از آن بهره گیریم و به این منظور عوامل و آثار کودتا که ثمره آن 25 سال نفوذ دولت‌های مستکبر بود را باید تحلیلی و بررسی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برای دولت تدبیر و امید آرزوی موفقیت دارمی و امیدواریم بتواند بر چالش‌ها پیروز و آن‌ها را خنثی سازد و با تمام وجود از ارزش‌ها و آثار دینی حراست کرده و اجازه نفوذ بیگانگان را ندهد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور گفت: امیدواریم دولت با درایت بتواند مشکلات اقتصادی را رفع کرده و در راستای حمایت از مردم مظلوم منطقه در برابر جریانات جنایتکارانه گام‌های بلندتری را بردارد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *