وزیر نفت "پاکستان": به تکمیل خط لوله گاز"آی.پی" در آینده نزدیک امیدواریم

8:56 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۹۷۶
خبرگزاری میزان: وزیر نفت و منابع طبیعی "پاکستان" با اشاره به فراهم شدن زمینه لغو تحریم ها، نسبت به تکمیل طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی.پی) در کوتاه ترین زمان ممکن اظهار امیدواری کرد.
وزیر نفت به گزارش به نقل از ایرنا، "شاهد خاقان عباسی"در کنفرانس خبری که عصر پنجشنبه برگزار شد، گفت: اکنون که رژیم تحریم ها درحال سقوط است، زمینه اجرای طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات احداث خط لوله از بندر 'گوادر' به 'نوابشاه' (که در آینده، به عنوان بخشی از خط لوله گاز ایران - پاکستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت) به زودی آغاز خواهد شد، بر ضرورت نیاز پاکستان به انرژی تاکید کرد.
طرف ایرانی، طبق قرارداد، سهم مربوط به خود در اجرای این خط لوله را تقریبا تکمیل کرده و خط لوله انتقال گاز به پاکستان را تا نزدیکی مرز این کشور احداث کرده است اما طرف پاکستانی در شرایطی که باید تا پایان سال 2014 به عنوان ضرب الاجل تعیین شده، بخش مربوط به خود را تکمیل می کرد، با این توجیه که تحریم ها باعث شد تا نتواند این کار را انجام دهد، باعث شد تا این طرح تا به امروز نیمه تمام باقی بماند.
وی همچنین به طرح خط لوله گاز 'تاپی' (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) اشاره کرد و گفت که روند اجرای این طرح نیز در ماه دسامبر امسال و همزمان با حضور سران این کشورها در پایتخت ترکمنستان، رسما آغاز خواهد شد و حد اقل سه تا چهار سال زمان برای اجرای این طرح لازم است.
شاهد خاقان عباسی همچنین از برنامه سفر یک هیات گازی قطری به اسلام آباد در روز دوشنبه آینده خبر داد و گفت که هدف از سفر این هیات، ادامه گفت و گوهای میان دولت های دو کشور درخصوص قرارداد واردات گاز طبیعی مایع از قطر است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *