انتخابات آمریکا؛ فراخوان ترامپ برای شرکت هوادارانش در تظاهرات

9:11 - 14 دی 1399
کد خبر: ۶۸۹۶۱۲
نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حالی برگزار می‌شود که تلاش جمهوری خواهان و رییس جمهور این کشور برای به چالش کشیدن نتایج همچنان ادامه دارد.

طی روز‌های آینده کنگره نشست تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را برگزار خواهد کرد.

با این وجود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و جمهوریخواهان همچنان در تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات هستند.

تلاش گروهی از سناتور‌ها برای جلوگیری از تایید نتیجه انتخابات در کنگره

بر اساس گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، «تد کروز»، سناتور آمریکایی به همراه ۱۰ نفر دیگر از سناتور‌های جمهوریخواه قصد دارند در نشست روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) کنگره برای تایید نتیجه انتخابات، به نتیجه انتخابات اعتراض کنند.

این سناتور‌ها قصد دارند ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات در برخی ایالت ها، درخواست تشکیل کمیته‌ای برای بررسی نتیجه انتخابات در ایالت‌های مورد نظر طی ۱۰ روز را ارائه دهند.

مخالفت دادگاه تجدید نظر با درخواست جمهوری خواهان

دادگاه تجدید نظر آمریکا با درخواست جمهوریخواهان برای واگذاری اختیار به «مایک پنس»، معاون رییس جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات مخالفت کرد.

این حکم تنها ساعاتی پس از آن صادر می‌شود که دادگاه منطقه‌ای تگزاس با این درخواست جمهوری خواهان مخالفت کرده و جمهوریخواهان درخواست تجدید نظر کرده بودند.

فراخوان مجدد ترامپ برای شرکت در تظاهرات

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا که پیش از این از تجمع اعتراضی در روز ۶ ژانویه خبر داده بود، با انتشار ویدئویی بار دیگر از مردم آمریکا خواسته تا در این تجمع اعتراضی شرکت کنند.

واکنش تیم انتقالی بایدن به تلاش جمهوری خواهان

سخنگوی تیم انتقالی جو بایدن به تلاش‌های جمهوریخواهان برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات واکنش نشان داده و می گوید این اقدامی است که هیچگونه شاهدی برای آن وجود ندارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *