انتخابات آمریکا؛ پنس پیشنهاد اعتراض به نتیجه انتخابات در ۶ ژانویه را رد کرد

9:15 - 10 دی 1399
کد خبر: ۶۸۸۵۰۰
نزدیک شدن زمان برگزاری نشست کنگره، اضطراب در کارزار انتخاباتی ترامپ را افزایش داده است.
شکست پی در پی کارزار‌های حقوقی «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات، با مخالفت «مایک پنس»، معاون وی برای به چالش کشیدن نتیجه رای گیری الکترال در نشست پیش روی کنگره، تحولات انتخاباتی در آمریکا را وارد مرحله جدیدی کرد.
 
به گزارش «هیل، فاکس نیوز و آکسیوس»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا عبارتند از:
 
- مرگ نماینده جمهوریخواه تازه وارد کنگره بر اثر کرونا: نماینده جمهوریخواه ۴۱ ساله ایالت «لوئیزیانا» مجلس نمایندگان آمریکا که در انتخابات اخیر موفق به ورود به مجلس شده بود، بر اثر کرونا جان باخت.
 
- هریس واکسن کرونا زد: «کامالا هریس»، معاون بایدن، اولین دوز واکسن کرونای «مدرنا» را دریافت کرد.
 
- انتقاد بایدن از عملکرد دولت ترامپ در توزیع واکسن: بایدن در اظهاراتی ضمن انتقاد از عملکرد کرونایی کابینه ترامپ، گفت «درحالی که تنها چند روز تا پایان ماه دسامبر مانده، ما فقط چند میلیون نفر را واکسینه کردیم.»
 
بایدن همچنین تکرار کرد «اوضاع قبل از بهتر شدن به شدت بد خواهد شد؛ پس همچنان ماسک بزنید.»
 
- انتقاد ترامپ از مک کانل: ترامپ از «میچ مک کانل»، رییس اکثریت سنای آمریکا به دلیل مسدود کردن روند رای گیری در مورد افزایش کمک مالی از ۶۰۰ به ۲ هزار دلار انتقاد کرد.
 
اختلاف میان ترامپ و مک کانل که از زمان تایید پیروزی بایدن از سوی رییس اکثریت سنا بالا گرفته، در آستانه برگزاری انتخابات دور دوم سنا در ایالت «جورجیا» جدی‌تر شده است.
- نگرانی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان از مشارکت پایین در رای گیری دور دوم انتخابات سنا در ایالت «جورجیا»
 
- ورود جمهوریخواهان تازه وارد مجلس نمایندگان به جمع معترضان به نتیجه انتخابات: شمار قابل توجهی از نمایندگان جمهوریخواه تازه وارد به مجلس نمایندگان اعلام کردند از تلاش‌های «مو بروکس»، نماینده جمهوریخواه برای مخالفت با نتیجه انتخابات در نشست ۶ ژانویه (۱۶ دی) کنگره حمایت می‌کنند.
 
- رای دادن یک سوم رای دهندگان ایالت «جورجیا» در انتخابات زودهنگام دور دوم سنا
 
- درخواست کارزار انتخاباتی ترامپ از دیوان عالی مبنی بر بررسی شکایت در مورد تقلب در انتخابات ویسکانسین: کارزار انتخاباتی ترامپ از دیوان عالی که تاکنون ۲ دادخواست این کارزار را رد کرده، خواست تا بررسی حدود ۵۰ هزار رای غایب در ایالت «ویسکانسین» را مورد بررسی قرار دهد.
 
- استعفای دادستان فدرال پس از بررسی و تحقیقات در مورد تقلب در انتخابات ایالت «پنسیلوانیا»
 
- مخالفت پنس با به چالش کشیدن نتیجه انتخابات در نشست کنگره: چند نفر از حاضران در دادگاه رسیدگی به پیشنهاد تشریفاتی نبودن نقش «مایک پنس» در نشست روز ۶ ژانویه کنگره فاش کردند که پنس درخواست آن‌ها را مبنی بر پیوستن به کارزاری که برای لغو نتیجه انتخابات در نشست کنگره به راه افتاده، رد کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *