۲۰۲۰؛ سال افزایش ناآرامی‌ها در آمریکا و اوج گیری خرید اسلحه

0:15 - 12 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۱۶۰
گزارش ها نشان می‎دهد که آمریکا تا ۲۱ دسامبر شاهد ۴۲ هزار و ۶۷۰ مورد قتل با اسلحه بوده است.

- داده‌های جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰، ۲۱ میلیون اسلحه خریداری کرده اند، چرا که فضای سیاسی و اجتماعی بی سابقه‌ای در این کشور حاکم بوده و باعث شده مردم این کشور به خرید سلاح روی آورند.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس آمار و داده‌ های منتشر شده توسط «اف بی آی»، خرید اسلحه در آمریکا ، ۷۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

این افزایش خرید اسلحه در حالی رخ داده است که مردم آمریکا با یک سال ناآرامی بی سابقه اجتماعی و سیاسی در قالب همه گیری ویروس کرونا، رکود اقتصادی، ناآرامی‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری با اختلافات شدید روبرو شده است.

صاحب یک فروشگاه اسلحه در فلوریدا می‎گوید «از زمانی که ویروس کرونا در آمریکا ظاهر شد، کسب و کار ما هم بسیار نسبت به گذشته رونق گرفته است.»

سیاست‌ها در قبال اسلحه مدت هاست که در آمریکا یک موضوع بحث برانگیز است و ادامه اختلافات سیاسی در این کشور ظاهرا تنها شکاف ها را در این کشور عمیق‌تر کرده و ترس مردم این کشور را برانگیخته است.

به گفته کارشناسان، بسیاری از افرادی که در آمریکا به خرید اسلحه روی آورده اند تاکنون اسلحه نداشته اند.

طبق آخرین آمارها، خشونت با اسلحه در آمریکا در طول سال ۲۰۲۰ تا ۲۱ دسامبر، ۴۲ هزار و ۶۷۰ کشته و ۳۸ هزار و ۳۲۷ نفر مجروح بر جای گذاشته است.

تلاش‌ها در سال‌های اخیر برای متوقف کردن خشونت با اسلحه در آمریکا از طریق اقدامات شدید کنترل اسلحه به دلیل اختلافات میان موافقان و مخالفان کنترل خرید اسلحه، با موانع قابل توجهی روبرو شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *