رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید رییس کل دادگستری استان مازندران از زندان قائمشهر/ تاکید بر بازدید هدفمند و مستمر از زندان‌ها

9:59 - 02 دی 1399
کد خبر: ۶۸۶۰۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان مازندران به همراه معاونین و مدیر کل زندان‌های استان با حضور در زندان قائمشهر به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی و از نزدیک از روند پرونده‌های آن‌ها با خبر شده و دستورات لازم را در جهت تسریع حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

- رییس کل دادگستری استان مازندران به همراه معاونین و مدیر کل زندان‌های استان با حضور در زندان قائمشهر به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی و از نزدیک از روند پرونده‌های آن‌ها با خبر شده و دستورات لازم را در جهت تسریع حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری ومسئولان قضایی استان ضمن دیدار با مددجویان درخصوص مسائل قضایی زندانیان با مددجویان گفتگوکردند واز وضعیت فعلی ومدت حبس آن‌ها جویا شدند.

رییس کل دادگستری استان مازندران در این بازدید درسخنانی درجمع مددجویان خاطرنشان کرد: قضات در مراحل مختلف ضمن تناسب قرار‌های تأمین با جرم ارتکابی حتی الامکان ازقرار‌های مناسب استفاده نموده و احکام ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس رادر اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری حبس زدایی وکاهش جمعیت کیفری را ازسیاست‌های دستگاه قضایی وتاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد وگفت: دادگستری استان خود را مکلف به اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه می‌داند واستفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی، دیدار مستمر و منظم با زندانیان جهت حل مشکلات زندانیان و همچنین استفاده از ارفاقات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری رادردستورکار قرارداده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان بابیان اینکه زندان محل نگهداری سارقین و مجرمین جرائم خشن و خطرناک است و نه مجرمین غیرعمد تاکیدکرد:هدف مااین است با اجرای طرح غربالگری زندانیان که هم اکنون درروز‌های پایانی اجرای آن هستیم وهمچنین بازدید‌های مستمر وهدفمند، هیچ زندانی بلاتکلیفی درزندان‌های استان نداشته باشیم.

در ادامه مدیر کل زندان‌های استان نیز حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران و هیئت همراه در زندان را فرصتی مناسب برای مددجویان در جهت رفع مشکلات قضایی آنان دانست و تصریح کرد حضور رئیس کل دادگستری و معاون رئیس کل و همچنین هیئت همراه باعث دلگرمی مددجویان و کارکنان زندان است چرا که مددجویان در می‌یابند که دستگاه قضا در همه حال در جهت رفع مشکلات آنان آماده و پیشگام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *