"پاکستان" همکاری نکند، "افغانستان" تروریست‌ها را در آن سوی خط دیورند هدف قرار می‌دهد

13:04 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۵۰۶
خبرگزاری میزان: مشاور فرهنگی رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که در صورت عدم همکاری اسلام‌آباد با دولت کابل برای سرکوب تروریست‌ها در خاک پاکستان، افغانستان خود مراکز تروریستی در آن سوی خط دیورند را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سید فاضل سنچارکی» مشاور فرهنگی عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: افغانستان و پاکستان باید در چارچوب منافع ملی یکدیگر مبارزه با گروه‌های تروریستی را شدت بدهند.

وی افزود: در صورتی که پاکستان به تعهدات خود عمل نکند، کابل به طور مستقل و با تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی خود، سرکوب گروه‌های تروریستی در این کشور را ادامه می‌دهد.

سنچارکی به خبرگزاری جمهور گفت: در حال حاضر گروه‌های تروریستی و طالبان در پاکستان تجهیز و حمایت می‌شوند.

مشاور فرهنگی رئیس‌اجرایی افغانستان تأکید کرد: اگر اسلام‌آباد برای نابودی لانه‌های گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان اقدامی نکند، کابل با همکاری جامعه جهانی مراکز تروریست‌ها در آن سوی خط دیورند را هدف قرار خواهد داد.

وی اذعان داشت: خواسته‌ حکومت وحدت ملی افغانستان از پاکستان این است تا برای ادامه گفت‌وگوهای صلح با دولت کابل همکاری نماید و طالبان را به دور میز مذاکره جمع کند.

سید فاضل سنچارکی ادامه داد: پاکستان باید در تأمین صلح و ثبات افغانستان با حکومت وحدت ملی این کشور صادقانه عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: برای محقق شدن صداقت پاکستان در قبال روند صلح دولت کابل، اسلام‌آباد باید مراکز تروریست‌ها را در خاک خود از بین و از عضو گیری طالبان برای جنگ در افغانستان جلوگیری کند.

سنچارکی اظهار داشت: جامعه جهانی به این  نتیجه رسیده که پاکستان در تشدید جنگ در افغانستان دست دارد و برای ایجاد صلح با دولت کابل همکاری نمی‌کند.

مشاور فرهنگی رئیس‌اجرایی افغانستان تصریح کرد: از این پس افغانستان به انتظار پاکستان نخواهد نشست، زیرا دولت کابل خود در سطح منطقه و جهان فعالیت‌های تروریستی را زیر نظر خواهد گرفت.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *