انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به حضور برخی سخنرانان در دانشگاههای کشور

12:37 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۴۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: درحال حاضر برخی دانشگاهها از سخنرانانی برای برگزاری مراسمها دعوت به عمل می آورند که به مسائل عقیدتی مطابق با سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجهی نداشته که این مهم به طور قطع باعث ایجاد حوادثی در فضاهای آموزشی خواهد شد.
انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به حضور برخی سخنرانان در دانشگاههای کشور
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس طی نشستی با اصحاب رسانه در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام خبر برگزاری ششمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخ گویی به شبهات و مسائل فرهنگی که در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 مرداد ماه مجلس  اظهار کرد: هم اکنون  چالشها و نیازهای فرهنگی جامعه به حدی رسیده است که ضرورت برخورد با تخلفات در این زمینه احساس می شود ضمن اینکه چالشهای فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و باید ظرفیتها برای برخورد با تخلفات در این بخش مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه قوانین مبارزه با هجمه فرهنگی در مجلس شکل گرفته این مهم در اولویت برنامه های کمیسیون فرهنگی قرار گرفت و این کمیسیون با عنوان احیای مطالبات در رویکرد فرهنگی، قانون امر به معروف و نهی از منکر را  برای دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر رقم زده است.

سالک یادآور شد: قانون امر به معروف ونهی از منکر بعد از گذشت 35 سال که بین دولت و مجلس شورای اسلامی رد و بدل شد در نهایت در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید ولی آنچه در اینجا حائز اهمیت است اینکه دولت به دلیل وجود نقایصی در اجرا بررسی این مهم را به شورای حل اختلاف واگذار کرد که بعد از جلساتی در شورای حل اختلاف برگزار شد و مقررگردید دیدگاههای مقام معظم رهبری در رابطه نحوه اجرای این قانون مد نظر خواهد بود تا اینکه مقام معظم رهبری دستور اجرای این قانون را ابلاغ فرمودند که باید از ایشان  در این مورد تشکر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در پی تصویب قانون عفاف و حجاب در مجلس اخیر کمیسیون مشترکی در کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی نحوه اجرای این قانون تشکیل شده است اما آنچه مسلم است خلاهای قانونی در تضمین اجرای این قانون برای تشکیل کمیسیون مشترک مورد نظر قرار خواهد گرفت.

سالک با اعلام خبر برگزاری ششمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخ گویی به شبهات و مسائل فرهنگی افزود: این جشنواره که در روزهای آتی برگزار خواهد شد یک حرکت اجتماعی درجهت تحقق آرمانهای فرهنگی است ضمن اینکه مردم نیز مشارکت خوبی در زمینه فرهنگ دینی و ابعاد آن در این جشنواره خواهند داشت.

وی تاکید کرد: مسائل فرهنگی در ابعاد مختلف در برخی فضاهای آموزشی و دانشگاهها هم اکنون جولانگاه مسائل سیاسی و فرهنگی قرار گرفته که باید به آن توجه ویژه ای شود.

سالک گفت: درحال حاضر برخی دانشگاهها از سخنرانانی برای برگزاری مراسمها دعوت به عمل می آورند که به مسائل عقیدتی مطابق با سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجهی نداشته که این مهم به طور قطع باعث ایجاد حوادثی در فضاهای آموزشی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *