عادی سازی روابط با تل‌آویو تأثیری بر جبهه مقاومت نخواهد داشت/ کشوری پایگاه صهیونیست‌ها شود دشمن ایران است

11:12 - 30 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۵۲۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل منطقه گفت: آشکار سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورها، هیچ تأثیری در جبهه مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آشکارسازی روابط حکام برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: کشورهایی که تا کنون بحث آشکار سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی اعلام کرده‌اند، مدتهاست که روابط مخفیانه و خیانت آمیزی در خصوص آرمان فلسطین داشتند و در این مرحله آن را تحت عنوان عادی سازی مطرح می‌کنند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه این کشورها تا به حال حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکردند و در هیچ جنگی علیه رژیم صهیونیستی حضور نداشتند، گفت: به همین دلیل است که این آشکار سازی روابط هیچ تاثیری در جبهه مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و فقط این کشورها خودشان را در بین مردم مسلمان و آزاده جهان رسوا کردند.

وی تصریح کرد: این کشورها عملاً به عنوان یک خیانتکار به آرمان فلسطین مطرح شدند و قطعاً مردم منطقه و کشورهای اسلامی، منطقه را به سمت یک انتفاضه عربی - اسلامی خواهند برد، این موضوع قطعی است که مردم مسلمان دست از آرمان مردم فلسطین برنمی‌دارند.

این کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: نکته بعدی این است که این کشورها در این عادی سازی یک فریب بزرگ از آمریکا و رژیم صهیونیستی خوردند و آن این است که اگر این کشورها روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند سرمایه های کلان صهیونیست‌ها در منطقه و آمریکا به سمت آنها خواهد آمد و شرایط بهتری خواهند داشت.

کنعانی مقدم ادامه داد: حتی در یک طرح فریب اعلام کردند که ما آمادگی داریم که بحث پیوستن کرانه باختری به اراضی رژیم صهونیستی را کنار گذاشته و طرح‌مان را کنار خواهیم گذاشت. این عملاً یک دروغ بزرگ است زیرا در حال حاضر در حال شهرک سازی هستند و به کمک آل سعود پروژه های عمرانی انجام می دهند.

کنعانی مقدم با اشاره به اعلام چهار کشور کویت، عمان، تونس و قطر مبنی بر رد پیشنهاد آمریکا برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: قطع روابط ایران با این کشورها تجدیدنظر خواهد شد و ایران با کشورهایی که قصد دوستی با رژیم صهیونیستی دارند، خصوصا کشورهای اسلامی، مواضعی دارد که باید آن را در نظر بگیرد و این موضوع در کاهش یا افزایش مناسبات سیاسی و اقتصادی موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هر کشوری را که به عنوان پایگاه رژیم صهیونیستی قرار بگیرد به عنوان دشمن می‌شناسد و قطعاً در مقابل ایجاد پایگاه نظامی و اطلاعاتی - امنیتی در این کشورها موضع گیری خواهد کرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *