کرونا در نوار تحت محاصره غزه؛ فاجعه انسانی نزدیک است

14:16 - 23 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۱۶۵
شیوع کرونا در نوار غزه آن هم در شرایط محاصره سبب تشدید بحران بهداشتی در این منطقه شده است.
با افزایش شمار موارد ابتلا به بیماری «کرونا» در نوار تحت محاصره غزه، این منطقه در آستانه فاجعه‌ای انسانی قرار گرفته است.
 
به گزارش «اسپوتنیک»، نوار غزه تاکنون ۲۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۶۰ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را ثبت کرده است.
 
این آمار در حالی اعلام می‌شود که تجهیزات پزشکی و بهداشتی در این منطقه تحت محاصره رو به اتمام است و همین امر نگرانی‌ها در مورد رقم خوردن فاجعه‌ای انسانی را تشدید کرده است.
 
رژیم صهیونیستی که این منطقه را از سال ۲۰۰۷ تاکنون تحت محاصره قرار داده، اکنون قصد دارد با سوءاستفاده از فرصت، به ازای تبادل اجساد، تجهیزاتی اندک را به این منطقه بدهد.
 
بحران بهداشتی در هفته‌های اخیر در نوار غزه از کنترل خارج شد.
 
روزانه هزاران مورد جدید ابتلا به بیماری در این منطقه ثبت می‌شود و همه بیمارستان‌ها ناچار به پذیرش بیماران کرونایی شده اند.
 
به گفته یک پزشک فلسطینی متخصص، «وضعیت حادتر از چیزی است که در گزارش‌ها اعلام می‌شود؛ میزان ابتلا از ۳۰ درصد گذشته و با اطمینان می‌گویم افزایش شمار مبتلایان همچنان ادامه خواهد داشت.»
گزارش‌ها از پایان آزمایش کرونا در نوار غزه به دلیل اتمام کیت ها، حکایت دارند.
 
۱۰۰ دستگاه تهویه هوا برای نیاز‌های ۲ میلیون نفر جمعیت این منطقه، ناچیز به حساب می‌آید؛ ضمن اینکه در حال حاضر ۷۹ دستگاه در مصرف بیماران هستند.
 
مقام‌های غزه ضمن اعلام محدودیت‌های ترددی، از مردم خواسته اند اقدام‌های پیشگیرانه مانند فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت را در دستور کار خود قرار دهند.
 
آنها از جامعه جهانی نیز خواسته اند برای مقابله با این بحران، به غزه در محاصره کمک کنند.
 
اقدام‌ها و کمک‌های بین المللی از منظر پزشک فلسطینی مانند قطره‌ای در یک دریاست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *