تهیه دستور العمل تشکیل «یگان حفاظت محیط زیست»/ تشریح وظایف این یگان

1:42 - 28 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۳۱۴
خبرگزاری میزان: معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر تهیه دستور العمل تشکیل یگان حفاظت محیط زیست گفت: در این دستور العمل بر اطفای حریق و انجام امور امدادی به هنگام بروز حوادث در مناطق حفاظت شده به عنوان یکی از وظایف یگان تاکید شده است.
تهیه دستور العمل تشکیل « یگان حفاظت محیط زیست»/ تشریح وظایف یگانبه گزارش گروه اجتماعی ، سید محمد مجابی با اعلام خبر تهیه دستور العمل تشکیل یگان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این دستور العمل به استناد ماده 179 قانون برنامه سوم توسعه و دستور العمل تشکیل یگان های حفاظت در دستگاه های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، تهیه شد.

وی با بیان اینکه دستور العمل تشکیل یگان حفاظت محیط زیست به صورت آزمایشی برای مدت 2 سال ابلاغ شده بود، ادامه داد: بر مبنای نظرات و پیشنهادات سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور، ناجا و معاونت های ستاد کل نیروهای مسلح این دستور العمل مورد بازنگری قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: دستور العمل جدید به تصویب ستاد کل نیرو های مسلح قرار گرفته و جایگزین دستور العمل قبلی می شود.

مجابی تصریح کرد: در این دستور العمل ماموریت و وظایف یگان، تشکیلات و انتصابات فرماندهان و کارکنان یگان، ضوابط حفاظتی ، آموزشی و تسلیح مشخص شده است.

بنابر این گزارش، جمع آوری اخبار زیست محیطی ، اعمال قوانین و مقررات پیشگیری و جلوگیری از ایجاد هرگونه آلودگی و تخریب محیط زیست،اطفای حریق و انجام امور امدادی به هنگام بروز حوادث در مناطق حفاظت شده، همکاری در اجرای برنامه های آمارگیری از حیات وحش و نمونه برداری از گونه های گیاهی و جانوری ، حفاظت از مستحدثات سازمان و جلوگیری از آسیب رسانی به آنهاد در مناطق چهارگانه، پیشگیری و مقابله با مراکز غیر قانونی از جمله کارگاه های تاکسیدرمی و مراکز فروش غیر مجاز حیوانات، تعامل با مراجع نظامی از جمله وظایف یگان در این دستور العمل است.

گفتنی است، این دستور العمل در 29 ماده و 15 تبصره در 14 مرداد ماه سالجاری به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید و از همان تاریخ لازم الاجرا است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *