۸۲ درصد پرونده‌های معوق در دادگستری استان قزوین تعیین تکلیف شد

10:12 - 22 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۷۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه ۸۲ درصد پرونده‌های معوق در دادگستری استان قزوین تعیین تکلیف شده است گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ پرونده تا ابتدای آذر مورد رسیدگی قرار گرفته و تنها ۲۲۷۱ پرونده دیگر باقی مانده است.
- حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به رشد میزان پرونده‌های معوق تعیین تکلیف شده، گفت: از دی ماه سال گذشته با صدور دستورالعمل ریاست قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته و ۸۲ درصد این پرونده‌ها تا پایان نیمه اول آذر ماه رسیدگی شدند.

مقام ارشد قضای استان قزوین افزود: طی مدت مذکور از ۱۲۹۱۰ پرونده در آغاز به اجرای دستورالعمل صادره تاکنون تنها ۲۲۷۱ پرونده باقی مانده و به ۱۰۶۳۹ پرونده رسیدگی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق گفت: بازرسی رئیس کل به همراه معاون قضایی و رئیس کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها و تاکید بر رسیدگی مطابق با برنامه زمانبندی و ارایه راهکار‌های لازم در این خصوص، برگزاری اوقات رسیدگی پرونده‌های زندانی دار از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان مرکزی استان قزوین از جمله اقداماتی بود که در راستای تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های معوق صورت گرفته است.

گفتنی است، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با ۴۵۱۴ پرونده، دادگاه‌های حقوقی شهرستان قزوین با ۲۴۹۸ پرونده و حوزه قضایی شهرستان تاکستان با ۱۶۲۲ پرونده، سه حوزه قضائی بودند که بیشترین آمار رسیدگی را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها: قزوین پرونده معوق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *