پزشكی قانونی با يك سوم نيروی مورد نياز ارائه خدمت می‌كند

16:00 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۱۷۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: برزگر با اشاره به تلاش و فداكاري كادر فني و پزشكان سازمان در ارائه خدمات به مراجعين گفت: پزشكی قانونی در حال حاضر با يك سوم نيروي مورد نياز خود به مراجعين ارائه خدمت می كند و همكاران بخش فني و پزشكان با وجود كمبودهای فراوان با كمترين نقيصه به استعلامات وارده پاسخ می دهند.
به گزارش   به نقل از  اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور،‌ دكتر عبدالرزاق برزگر در مراسم توديع و معارفه مديركل پزشكي قانوني استان گلستان كه صبح امروز با حضور دكتر ورسه‌اي مديركل حفاظت و اطلاعات سازمان و جمعي از مقامات قضايي و اجرايي استان برگزار شد، افزود: هر چند در ارائه خدمات به مردم نواقصي وجود دارد اما سازمان پزشكي قانوني كشور با تعداد محدود پرسنل و نيروي فني سالانه بيش از يك ميليون نظر كارشناسي صادر مي كند كه در صدور احكام قضات و تعيين تكليف پرونده هاي قضايي نقش اساسي دارد.

وي با اشاره به تلاش سازمان براي پاسخدهي هرچه سريع‌تر به مراجعين خاطرنشان كرد: در بحث خدمات آزمايشگاه‌ها ممكن است به دليل تأمين مواد اوليه،  لوازم و تجهيزات مورد نياز در مواردي اعلام نظر با وقفه‌ انجام شود اما كارشناسان اين حوزه با تلاش قابل توجه اين مشكل را جبران كرده و در كوتاه‌ترين زمان ممكن استعلامات وارده را پاسخ مي دهند.

وي با تأكيد بر توسعه خدمات و مراكز سازمان از ابتداي استقلال آن تا كنون اظهار داشت: با وجود گستردگي فعاليت‌ها و خدمات پزشكي قانوني، متأسفانه چارت سازمان تا سال گذشته بدون تغيير مانده بود اما اخيراً دولت مجوزهاي محدودي را براي استخدام در اختيار سازمان قرار داده كه اميدواريم در قالب اين مجوزها نيروهايي در مناطق محروم جذب و به كارگيري شوند.

دكتر برزگر با اشاره به اقدامات سازمان براي ارتقاي حقوق و مزاياي پزشكان يادآور شد: هرچند سازمان در اين زمينه اقداماتي انجام داده اما پرداختي‌هاي فعلي براي پزشكاني كه تمام وقت در سازمان ارائه خدمت مي كنند پاسخگو نيست ضمن آنكه ارگان‌هاي ديگري مانند وزرات بهداشت افزايش حقوقي چندين برابر پزشكي قانوني داشتند و همين موضوع انگيزه ورود پزشكان به سازمان را كاهش داده تا آنجا كه برخي نيز خواستار خروج از پزشكي قانوني هستند.

قائم مقام رييس سازمان با تأكيد بر اقدامات صورت گرفته در بحث بهبود فضاي فيزيكي سازمان تصريح كرد: با اقدامات صورت گرفته وضعيت فضاي فيزيكي تا حد قابل توجهي بهبود يافته اما از آنجا كه مراجعين ما افرادي متألم و آسيب ديده هستند لازم است در اين خصوص تلاش‌هاي بيشتري صورت گيرد چرا كه ممكن است  عصبانيت و تألم مراجعين تحت تأثير فضاي نامناسب و غير استاندار افزايش يابد و همين عصبانيت و پرخاشگري به همكار ما نيز انتقال بايد.

وی با اشاره به تلاش و فداكاري كادر فني و پزشكان سازمان در ارائه خدمات به مراجعين گفت: پزشكي قانوني در حال حاضر با يك سوم نيروي مورد نياز خود به مراجعين ارائه خدمت مي كند و همكاران بخش فني و پزشكان با وجود كمبودهاي فراوان با كمترين نقيصه به استعلامات وارده پاسخ مي دهند.

این مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره فعاليت‌هاي پژوهشي سازمان از جمله برپايي همايش طب و قضا در آبان ماه سال جاري، يادآور شد: فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي بخش قابل توجهي از اقدامات سازمان در عرصه‌هاي علمي را در برمي گيرد كه در همين راستا پنجمين همايش طب و قضا آبان امسال در ساري برگزار خواهد شد.

وي از تمامي كارشناسان حقوقي و قضايي و پزشكان خواست كه با ارسال مقالات علمي و كارشناسي در برپايي هرچه بهتر اين همايش مشاركت كنند.

دكتر برزگر در پايان با تقدير از تلاش‌هاي دكتر قرباني ثمين براي دكتر حسين زارعي مديركل جديد پزشكي قانوني استان آرزوي موفقيت كرد و گفت: در صورت همكاري و همدلي هرچه بيشتر نهادهاي و دستگاه‌هاي استاني مشكلات موجود در حوزه‌هاي مختلف بودجه‌اي، فضاي فيزيكي و نيروي انساني مرتفع مي شود كه اميد است در استان گلستان نيز با افزايش هرچه بيشتر تعاملات مشكلات موجود برطرف شود.

در ادامه اين مراسم هاشميان رييس كل دادگستري استان نيز بر اهيمت نظرات پزشكي قانوني در به سرانجام رسيدن پرونده هاي قضايي اشاره كرد و اظهار داشت: جايگاه پزشكي قانوني در اظهار نظرات كارشناسي كاملا مشخص و بارز است زيرا بسياري از پرونده ها بدون اعلام نظر اين كارشناسان به نتيجه نمي رسد.

وي با قدرداني از تلاش‌هاي دكتر قرباني ثمين در دوره تصدي پزشكي قانوني استان ابراز اميدواري كرد كه در دروه مديريت جديد همكاري‌ و تعاملات هرچه بهتر از گذشته ادامه يابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *