رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم ثبت الکترونیک پرونده‌های قضایی برای تسریع در روند رسیدگی‌ها

16:00 - 18 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۱۶۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری ایلام در بازدید سرزده از حوزه قضایی شهرستان ایوان بر لزوم ثبت الکترونیک پرونده‌های قضایی برای تسریع در روند رسیدگی‌ها تاکید کرد.

- علی دهقانی، رییس کل دادگستری ایلام در بازدیدی از پیش اعلام نشده، با حضور در شهرستان ایوان از دادگستری و دادسرای این شهرستان بازدید و از نزدیک با قضات، کارمندان و مراجعین این حوزه قضایی گفتگو کرد.

رییس کل دادگستری استان ایلام ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده همکاران قضایی و اداری در دادگستری شهرستان ایوان اظهار داشت: اهمیت خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی برکسی پوشیده نیست و این خدمت در شرایط سخت پیش آمده بواسطه محدودیت‌های ایجاد شده از شیوع ویروس کرونا ارزشمندتر و گرانقدرتر است.

وی رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را ضروری دانست و تاکید کرد: همه کارکنان و مراجعین به دستگاه قضایی باید نسبت به رعایت دقیق این دستورالعمل‌ها اهتمام ورزند.

دهقانی بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی را گامی مؤثر در جهت تکریم ارباب رجوع و تحقق عدالت آسان خواند و این دو را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت مسئولان حوزه‌های قضایی استان بر کارکنان زیر مجموعه و حسن انجام امور در شعب دادگاه و دادسرا، حفظ کرامت انسانی شهروندان، رسیدگی سریع به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی را از موارد مهمی دانست که باید همواره مورد توجه کارکنان قضایی و اداری قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ضمن توصیه به مسئولین حوزه قضایی ایوان در خصوص ارتباط مستمر و موثر با شهروندان، خواستار اعمال سیاست‌های نوین فن آوری اطلاعات در امور قضایی بویژه اجرای سامانه ثبت ثنا جهت ارائه خدمات الکترونیکی قضایی به مردم و کاهش مراجعات به دستگاه قضایی شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در خصوص ثبت الکترونیک پرونده‌های قضایی، برنامه‌ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به‌منظور تسریع در روند تحقیقات و رسیدگی و اجرای احکام را مهم ارزیابی کرد و بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.

رییس کل دادگستری استان ضمن دیدار صمیمی با همکاران اداری و قضایی و بررسی وضعیت پرونده ها، دستورات لازم را در خصوص تسریع در روند رسیدگی و پرهیز از اطاله دادرسی صادر کرد.

وی همچنین با برخی از مراجعین دادگستری ایوان از نزدیک دیدار و گفتگو نمود و پس از شنیدن درخواست‌های آنان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به این درخواست‌ها صادر کرد.

شایان ذکر است در این بازرسی، رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و معاون قضایی رییس کل دادگستری ایلام، دهقانی را همراهی و وضعیت واحد‌های مختلف این حوزه قضایی را به دقت بررسی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *