نگرانی انگلیسی ها از انتخاب شهردار مسلمان

21:00 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۱۶۵
خبرگزاری میزان: بیش از یک سوم از مردم لندن از اینکه یک مسلمان شهردار شود ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام نیوز؛ دیلی تلگراف، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که اهالی لندن هر گزینه ای را برای شهردار شدن بر یک مسلمان ترجیح می دهند.

بر پایه این گزارش، با وجود هجمه رسانه ای گسترده علیه اسلام و مسلمانان در غرب نباید از دید منفی مردم کشورهای اروپایی نسبت به مسلمانان تعجب کرد. با اینحال نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که تبلیغات اسلام هراسانه آنقدر در میان مردم انگلیس اثر کرده است که به هیچ وجه نمی توانند تصور کنند که مسلمانان مسئولیت های کلیدی را تصدی کنند.

بر همین اساس و همزمان با نزدیک شدن به انتخابات شهرداری در انگلیس، موسسه نظر سنجی یوگاو از مردم لندن در مورد این انتخابات نظرسنجی به عمل آورده است. به گفته مسئولین این مرکز، بیش از یک سوم از مردم لندن از اینکه یک مسلمان شهردار شود ابراز نگرانی کرده اند.

جالب اینجاست که وقتی نظر مردم در مورد دیگر اقلیت ها پرسیده می شد مردم حساسیت چندانی نشان نمی دادند. برای نمونه تنها 12 درصد از اهالی لندن با شهردار شدن یک آتئیست (کافر) مشکل دارند و 16 درصد نیز اعلام کرده اند که دوست ندارند شهردار لندن همجنس گرا باشد.

حدود 12 درصد از جمعیت لندن را مسلمانان تشکیل می دهند با اینحال مسلمانان در این کشور تا برابری با سایر ادیان راه درازی را در پیش دارند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *