قاضی‌پور از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد

12:44 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۱۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده ارومیه در مجلس از پاسخ‌های وزیر نفت به سؤالش که درباره علت بازپرداخت طولانی مطالبات فروش نفت بود، قانع شد.
قاضی‌پور از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شدبه گزارش خبرنگار سیاسی میزان، قاضی‌پور در این سؤال از وزیر نفت پرسیده بود که چرا فروش نفت با مهلت بازپرداخت طولانی انجام می‌شود؟

بیژن زنگنه در پاسخ به سوال نماینده ارومیه در جلسه علنی امروز عنوان کرد: ما پیش از شدید شدن  تحریم ها و بر اساس عرف منطقه پس از گشایش ال سی مبلغ نفت به فروش رسیده را بین 30 روز تا 60 روز دریافت می‌کردیم.

اما بعد ازتشدید شدن  تحریم‌ها و طولانی مدت شدن روند انتقال پول به داخل کشور این 30 روز به 90 روز افزایش پیدا کرد و در برخی برهه ها نیز مبلغ نفت به فروش رفته  بیش از این زمان در اختیار شرکت خریدار می ماند.
 
وزیر نفت اظهار کرد: در زمان تحریم و در زمانی که امکان گشایش ال سی برای کشورمان وجود ندارد ما مجبوریم نفت را به صورت مدت‌دار بفروشیم.

وی تاکید کرد: برای دریافت وجه نفت به فروش رسیده  ما مجبور یم با استفاده از بانک واسطه پول‌ها را داخل کشور انتقال دهیم و ناچارا زمان زیادی برای وصول مبالغ ارزی حاصل از فروش نفت طی می‌شد که البته بعد از توافق ژنو بخشی از این مبالغ به داخل کشور بازگشت.

وزیر نفت اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن برجام این مشکل حل شود و که بر اساس عرف بین‌المللی و شرایط انتقال فروش و صادرات نفت در منطقه زمان طولانی نفت تا 180 روزه برای دریافت وجوه نفت کاهش یافت.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع شد بنابراین این موضوع به رای گذاشته نشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *