"افغانستان" میزبان جشن‌های زیر سایه خورشید می‌شود

15:27 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۸۸۵
خبرگزاری میزان: سرپرست سازمان خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت، جشن‌های زیرسایه خورشید در 250 شهر از 31 استان ایران و در 50 شهر از 22 کشور جهان توسط کاروان‌های رضوی آغاز شده است.
به گزارش به نقل از خبرگزاری ایرنا، "علی اکبر عصارنیا"گفت: کشورهایی از جمله لبنان، اندونزی، عراق، افغانستان، نیجریه، مالزی، تایلند، روسیه، پاکستان، هند، ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی میزبان جشن‌های زیر سایه خورشید هستند.
 
وی افزود: 300 تشکل مدیریت کاروان‌های رضوی را برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت بر عهده دارند و در مجموع 192 خادم حرم مطهر رضوی و 45 مبلّغ مذهبی اعضای کاروان‌ها را تشکیل می‌دهند.
 
سرپرست سازمان خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی ایران افزود: هر کاروان متشکل از چهار خادم و یک مبلّغ مذهبی است که به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی به شهرهای مختلف در داخل و خارج از کشور رفته و میهمان مردم آن شهر برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت می‌شوند.
 
وی ادامه داد: همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با حضور نخستین کاروان تبلیغی رضوی از شهر مقدس قم آغاز می‌شود.
 
عصارنیا گفت: نخستین کاروان زیر سایه خورشید از 24 اسد به مدت چهار روز در استان قم حضور خواهد داشت و به دیدار مراجع عظام تقلید و مسئولین در آن استان خواهد رفت.
 
وی بیان کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید تا پایان دهه کرامت در 31 استان و 22 کشور با همکاری تشکل‌های مردمی به ویژه جوانان جشن‌های زیر سایه خورشید را برگزار می‌کنند.
 
از یکم تا یازدهم ذی القعده برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور ماه میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامیده شده است.

/انتهای پیام/

 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

منبع: ایرنا


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *