میزان قتل در لس آنجلس ۱۱ درصد افزایش یافت

13:47 - 04 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۷۴۲۳
اداره پلیس شهر لس‌آنجلس از افزایش ۱۱ درصدی میزان قتل در این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

- تسنیم نوشت: طبق گزارش ادراه پلیس شهر "لس‌آنجلس" آمریکا از اوایل سال جاری تاکنون ۳۰۰ قتل در این شهر رخ داده است که این تعداد از سال ۲۰۰۹ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

پایگاه خبری "newsweek" در این‌باره نوشت، این شهر شاهد افزایش قتل در سال ۲۰۲۰ در میان افزایش خشونت‌های گروهی و همچنین شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی است.

یک پسر ۱۷ ساله روز یکشنبه هفته جاری هنگامی که سوار بر موتورش در نزدیکی خانه‌اش بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به سیصدمین قربانی قتل در شهر لس‌آنجلس تبدیل شد.

ادراه پلیس شهر لس‌آنجلس به همین دلیل در صفحه شخصی خود نوشت: «۳۰۰ قتل تنها در ۱۰ ماه، تعدادی که طی بیش از یک دهه مشاهده نکرده ایم؛ این خشونت و از دست دادن غم‌انگیز زندگی بی‌معنی است!»

علاوه بر تیراندازی به پسر ۱۷ ساله در هفته جاری، طی دو هفته گذشته نیز یک رشته قتل صورت گرفته است که در آن ۹ نفر به قتل رسیدند؛ از جمله کشته شدن یک زن و فرزند متولد نشده وی در شهر "ویلمینگتون".

به گفته مقامات پلیس شهر لس‌آنجلس این میزان قتل در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی پیدا کرده است؛ در سال ۲۰۱۹ در شهر لس‌آنجلس ۲۵۷ قتل رخ داده است که در سال جاری تاکنون ۴۳ قتل به آمار اضافه شده است.

این قتل‌های صورت گرفته شده دلایل مختلفی دارند؛ طبق گفته اداره پلیس، از ۸۰ قتل صورت گرفته شده در این شهر تا پایان ماه آگوست، ۵۰ قتل مربوط به باند‌های قاچاق و ۳۰ قتل مربوط به کشته شدن بی‌خانمان‌ها است.

طبق گزارش newsweek، این موارد از قتل‌های صورت گرفته تنها مربوط به شهر لس‌آنجلس نیست، بلکه الگویی ملی در سطح آمریکا است.

بر اساس داده‌های NYPD، میزان قتل در شهر نیویورک نیز ۳۷ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ ۴۰۵ قتل در سال ۲۰۲۰ نسبت به آمار ۲۹۵ قتل در سال ۲۰۱۹ صورت گرفته است.

در شهر کنتاکی نیز ۱۲۱ مورد قتل به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *