شکایت های ترامپ و بازشماری آرا؛ رای ترامپ و بایدن به چه عددی رسید؟

11:22 - 11 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۷۰۳۶
انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا یکی از کم سابقه‌ترین انتخابات این کشور بوده که چالش‌های متعددی را در میانه بحران کرونا برای این کشور ایجاد کرده است.
– ۲۷ روز از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گذشته و ۵۰ روز تا پایان کار دولت فعلی این کشور باقی مانده است.
 
شمارش آرا تقریبا در همه ایالت ها و بازشماری آنها در برخی ایالت ها تمام شده و تکلیف همه ۵۳۸ رای الکترال مشخص شده است.
 
از زمانی که رسانه‌های آمریکایی از «جو بایدن»، به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یاد کردند، وی با وجود مخالفت های «دونالد ترامپ»، با نتیجه آرا، در حال چینش کابینه است و اقدام های زیادی در این مسیر انجام داده است.
 
به گزارش «نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس و ۲۷۰ تو وین»، جو بایدن، معاون رییس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) با عبور از ۲۷۰ رای الکترال به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا معرفی شده است.
 
براساس شمارش آرا که تاکنون انجام شده، بایدن ۳۰۶ رای الکترال و بیش از ۸۰ میلیون و ۱۰۴ هزار رای مردمی و ترامپ ۲۳۲ رای الکترال و بیش از ۷۳ میلیون و ۹۱۸ هزا رای مردمی را از آن خود کردند.
 
تایید نهایی نتایج آرا در ایالت های کلیدی مانند «ویسکانسین» انجام شده و بازشماری آرا در ایالت «جورجیا» نیز تغییری در نتیجه آرا ایجاد نکرد.
 
چالش های حقوقی ترامپ در بخش عمده ای با شکست مواجه شدند.
 
پس از آنکه دادگاه عالی ایالتی «پنسیلوانیا»، شکایت ترامپ را رد کرد، اکنون کارزار انتخاباتی وی به طرح شکایت در دیوان عالی کشوری فکر می کند.
در همین حال نتیجه انتخابات سنا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، نیز نشان می‌دهد ۴۸ کرسی به دموکرات‌ها و ۵۰ کرسی به جمهوریخواهان رسیده و وضعیت ریاست این مجلس به نتیجه انتخابات ایالت «جورجیا» که وارد دور دوم شد، گره خورده است.
 
اکثریت مجلس نمایندگان در نتیجه انتخابات مذکور با کسب ۲۲۲ کرسی توسط دموکرات‌ها و ۲۰۹ کرسی توسط جمهوریخواهان دست نخورده باقی ماند.
 
البته پایان شمارش آرا همچنین مشخص کرد که در ایالت‌های ۵۰ گانه آمریکا، ۲۷ فرماندار جمهوریخواه و ۲۳ فرماندار دموکرات هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *