"پاکستان" با وجود آگاهی از مرگ ملاعمر بر عدم افشای آن تاکید می‌کرد

16:05 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۶۷۴
خبرگزاری میزان: یکی از مقام‌های عالی‌رتبه سابق وزارت دفاع آمریکا در مورد مرگ رهبر سابق طالبان "افغان" گفت که پاکستان با وجود آگاهی از مرگ ملاعمر بر عدم افشای آن تاکید می‌کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری تسنیم، «دیوید سیدنی» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، اعلام کرد که اسلام‌آباد از مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان افغانستان اطلاع داشت اما این مسئله را پنهان می‌کرد.
 
خبر مرگ ملاعمر در پاکستان، ماه گذشته توسط دولت و ریاست امنیت ملی افغانستان تأیید شد اما مقامات پاکستانی این ادعا را همواره رد ‌می‌کردند.
 
 معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در سال‌های 2009 تا 2013 میلادی، گفت که مطمئنم افراد کمی در دولت و سازمان اطلاعات پاکستان از مرگ ملاعمر اطلاع داشتند.
 
وی افزود: مسئله پنهان نگه داشتن خبر مرگ رهبر سابق طالبان افغان برای این مدت طولانی و مدیریت موفق پرسش‌های پیرامون این مسئله قابل توجه است.
 
عضو سابق «شورای آتلانتیک» (یکی از عالی‌ترین اتاق فکرهای آمریکا) گفت: برای برخی مردم در افغانستان، پاکستان و حتی آمریکا این پرسش مطرح شده که موضوع پنهان کردن مرگ ملاعمر چرا اتفاق افتاده است؟ در پاسخ فقط می‌توانم بگویم که این مسئله مصداق یک تاکتیک اطلاعاتی حرفه‌ای است.
 
سیدنی همچنین از ناکامی سازمان اطلاعات آمریکا در اطلاع از این موضوع انتقاد کرد.
 
معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور افغانستان و پاکستان افزود: سازمان اطلاعات آمریکا از دو جهت ناکام بوده است. در ابتدا، سازمان اطلاعات آمریکا از حوادث جاری در گروه طالبان افغان بی اطلاع بوده و دوم اینکه از اتفاقات جاری در سیاست پاکستان ناآگاه بوده است.
 
سازمان اطلاعات آمریکا همچنین در سال‌های اخیر، روابط پیچیده‌ای با اسلام‌آباد داشته است.
 
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مردم در مورد روابط آمریکا و پاکستان مورد بحث قرار می‌دهند، همکاری‌های اطلاعاتی اسلام‌آباد - واشنگتن است اما به نظر من، روابط اطلاعاتی دو کشور یک تجربه ناکام بوده است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *