نیازسنجی آموزشی اقدامی ضروری برای توانمندسازی روستائیان

23:00 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۲۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر کار گفت: نیازسنجی آموزشی به عنوان یک اقدام زیربنائی برای طرح توانمندسازی آموزش های مهارتی روستائیان است.
به گزارش ، علی ربیعی در حاشیه رونمایی از بسته نیازسنجی آموزش های مهارتی روستایی با اشاره به اهمیت این نیازسنجی، گفت: نیازسنجی آموزشی به عنوان یک اقدام زیربنائی برای طرح توانمندسازی آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر، مناطق محروم و مرزی روستایی است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان نیز در توضیحات خود در مورد این طرح گفت: براساس بند"ب" ماده8 آئین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را مکلف به نیازسنجی جوامع روستایی با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی کرده این موضوع نیز از سه ماهه چهارم سال 1392 از شهرستان کلاله که پایلوت کشوری هم بوده در استان گلستان کلید خورد.

وی ادامه داد: از آنجا که دستگاه های اجرایی متعددی در کارگروه اشتغال شهرستان ها با حضور در دهستان ها و روستاها بصورت میدانی این بسته را فراهم کردند، نیازسنجی و امکان سنجی آموزش های روستائیان و عشایر در 14 شهرستان استان با حضور میدانی در بالغ بر 200 روستای استان به همراه کارشناسان سایر دستگاه های مرتبط که در مردادماه سال جاری باتمام رسید و بازه زمانی انجام نیاز سنجی نیز تا انتهای برنامه پنجم توسعه بوده است.

وی افزود: این طرح در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که بر تحقق سهم بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی  از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه اشاره دارد و در راهبرد 10 بسته سیاستی اجرایی توسعه  اشتغال پایدار دولت با برنامه عملیاتی نیازسنجی روستایی واقعی دیده شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *