برگزاری نشست انجمن های غیر سیاسی کشورهای همجوار ایران

17:56 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۲۷۰
خبرگزاری میزان: محمد بحرپیما از برگزاری نشست های دوجانبه و چند جانبه با کشورهای همجوار ایران به منظور تشکیل انجمن های غیر سیاسی در عراق، تاجیکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ، محمد بحرپیما مدیرعامل انجمن فرهنگ و تمدن ایران باستان با اعلام خبر برگزاری انجمن های غیر سیاسی در عراق، تاجیکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان، گفت:توسعه و گسترش مناسبات تجاری،‌اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و فرهنگی از جمله اهداف این نشست ها است. تشکیل دبیرخانه مرکزی اعضاء کشور ها، تدوین پیش نویس اساسنامه انجمن های کشورهای عضو، تشکیل کارگروه  های مرتبط با اهداف انجمن های تخصصی و معرفی و ارائه پروژه ها و فرصت های قانونی و مزایای انجمن های کشور های عضو در جهت پروژه های انجمن های عضو از اهداف بارز این نشست ها است.

وی تسهیل در تبادل اطلاعات و ارتباط بیشتر انجمن های کشور های عضو با سایر کشور ها جهت انتقال و دریافت دانش فنی و برقراری مراودات در حوزه فعالیت انجمن ها، کمک به تشویق به مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری به  واسطه انجمن های کشورهای عضو، کمک به جذب سرمایه کشور های عضو و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و ورود و ارتباط بیشتر انجمن ها در حوزه بین الملل را از دیگر برنامه ها انجمن های کشورهای همجوار ایران برشمرد.

مدیر عامل انجمن فرهنگ و تمدن ایران باستان، توسعه و گسترش مراودات در حوزه های میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ، اجتماعی، فرهنگی، علمی و تخصصی، پزشکی، مهندسی، کار آفرینی، اقتصادی و صنایع را از جمله برنامه های و اهداف این نشست ها دانست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *