دانشگاه علوم اسلامی رضوی نقطه درخشان فعالیت فرهنگی آستان قدس است‌

1:20 - 25 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۲۱۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی پس از انقلاب در عرصه علمی - فرهنگی فعالیت‌های چشمگیری داشته است، گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، برگ زرینی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی به‌شمار می‌رود.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی نقطه درخشان فعالیت فرهنگی آستان قدس است‌
به گزارش آیت‌‍الله‌ ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مدیران و فعالان فرهنگی آستان رضوی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی - فرهنگی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: تصورمان این است که بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) یک فرصت بسیار مناسب برای جهان اسلام و به‌ویژه جهان تشیع در جهت پیشرفت مسائل علمی - فرهنگی به‌شمار می‌رود.

وی افزود:سالانه بیش از 20 میلیون زائر از سراسر جهان برای زیارت ثامن الحجج(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند که این مهم، فضای مناسبی را برای فعالیت در عرصه‌های علمی - فرهنگی رقم زده است.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه‌های علمیه قم وجود منور امام رضا(ع) را یکی از جاذبه‌های علمی معرفی کرد و افزود:امام رضا(ع) هنگامی به امامت رسیدند که جهان اسلام گسترش یافته و اقوام و ملت‌‌های دیگر نیز به زیر پرچم اسلام آمده بودند و این گسترش سبب شد تا افکار ملت‌ها با افکار اسلامی آمیخته شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد:امام رضا(ع) در برابر این افکار انحرافی، مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را تبیین و با علمای آنها به مناظره می پرداختند و اگر این تلاش‌های علمی - فرهنگی امام رضا(ع) نبودند معلوم نبود چه بر سر اسلام می‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه در عصر حاضر وجود ماهواره و فضای مجازی،افکار ملت‌ها و مکتب‌های زیادی را با افکار اسلامی آمیخته است، عنوان کرد: اکنون باید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌‌ها و پژوهشگاه‌‌ها همانند فیلترهایی حضور داشته تا افکار انحرافی را دور و اسلام ناب اهل بیت(ع) را آشکار و تبلیغ کنند.

این استاد درس اخلاق حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه زیارت را باید تبدیل به یک مکتب عالی آموزشی شیعه کرد، گفت: قبل از انقلاب در حرم مطهر رضوی کار فرهنگی خیلی کم صورت می گرفت اما بعد از انقلاب آستان قدس رضوی با همتی بلند بهترین کارها را در عرصه فرهنگ دینی رقم زده است.

وی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان برگ زرینی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی یاد کرد و گفت: این دانشگاه با متد پذیرش و آموزشی خود، استادان آینده جامعه را تربیت می‌کند و امیدواریم که در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور مجموعه‌های علمی‌ را تأسیس کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان عملکرد خوب فرهنگی در آستان قدس رضوی بیان کرد: این دانشگاه استادان آینده جامعه را تربیت می‌کند و امیدواریم که همانند جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور مجموعه‌های علمی‌ را تأسیس کند.

وی با اشاره به اینکه نام مبارک امام رضا(ع) در هر کجا که باشد برکت و جاذبه را به دنبال دارد، گفت: تاریخ گواه است که امام رضا(ع) از زبان‌های مختلف در بیانات و مناظرات ارزنده خود استفاده می‌کردند لذا ما نیز باید با تاسی بر امام خود به زبان ها مختلف جهان آشنا شده و کارهای فرهنگی اسلامی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *