میری: در بازی‌های آسیایی به رکورد جهان حمله خواهم کرد/ وضعیت غذاهای‌مان خیلی بهتر از گذشته شده است

11:34 - 16 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۷۸۶
وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی ایران گفت: هر چقدر تجهیزات فرسوده باشد نه ورزشکار دلش می‌خواهد به سمت آن‌ها برود و نه در صورت استفاده کارایی لازم را نخواهد داشت.

علی میری در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط خودش و همچنین برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری، اظهار داشت: هفته اول تمرینات را گذرانده‌ایم و فشار تمرینات بالاست. خداراشکر هفته خیلی خوبی بود و در آمادگی ۸۰ درصدی به سر می‌بریم و تا دو هفته آینده به اوج آمادگی می‌رسیم.

وی افزود: هدفمان پیشرفت و داشتن بهترین تیم است و کادرفنی هم قطعاً تمام تلاشش را می‌کند که ما بهترین نتیجه را بگیریم. ۴۰ روز زمان زیادی نیست و ان‌شاءلله در این مدت کم، بتوانیم تمرینات خوبی انجام بدهیم که در صورت اعزام به مسابقات آسیایی حسرت این روز‌هایی که تمرین نکرده‌ایم را نخوریم.

دارنده مدال نقره قهرمانی جهان با انتقاد از برخی کمبود‌ها و عدم توجه‌ وزارت ورزش و جوانان به آنها، اظهار داشت: با وجود عدم حمایت‌هایی که باید از سمت وزارت ورزش و جوانان از رشته پرافتخار وزنه‌برداری شود، فدراسیون توانسته در این شرایط حمایت خوبی از ما داشته باشد. در حال حاضر وضعیت غذاهایمان بسیار بهتر از گذشته شده و از هیئت استان هم بعضی وقت‌ها زنگی به من می‌زنند و حالم را می‌پرسند.

میری درباره هدف‌گذاری و برنامه‌اش برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، گفت: برای رقابت‌های قهرمانی آسیا تمام تلاشم را می‌کنم تا ۲۱۷ کیلوگرمی را که در سالن تمرینی توانسته بودم مهار کنم، در تخته مسابقات آسیایی هم بالای سر ببرم. برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ نیز اگر خدا بخواهد در یک وزن بالاتر و در دسته ۹۶ کیلوگرم رقابت خواهم کرد و تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم عازم بازی‌های آسیایی شوم و بهترین نتیجه را بگیرم. اگر تمریناتم خوب پیش برود در بازی‌های آسیایی به رکورد جهان حمله خواهم کرد.

وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب تجهیزات و امکانات موجود، خاطرنشان کرد: هر وسیله زمان انقضا دارد و پس از آن زمان، کارایی گذشته را نخواهد داشت. قطعاً وسایل و تجهیزات استاندارد به اجرای درست حرکات و پیشرفت حرفه‌ای بدن بیشتر کمک می‌کند اما هر چقدر تجهیزات فرسوده باشد نه ورزشکار دلش می‌خواهد به سمت آنها برود و نه در صورت استفاده کارایی لازم را نخواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *