رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اصلاحیه ارشاد به "رستاخیز" از زبان جنتی/مسئولان نظام از مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی منع شده اند

13:37 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۱۵۱
خبرگزاری میزان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه گفت: مسئولان نظام از مصاحبه با شبکه " بی بی سی فارسی" ممنوع شده اند.
اصلاحیه ارشاد به به گزارش خبرنگار سینمای ، علی جنتی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: در باره  فعالیت های  بی بی سی جهانی در ایران زیر نظر ماست، دو دهه است که در مناسبت های مختلف از شبکه های معروف جهانی دعوت می کنیم تا برای پوشش مراسم ها بیایند، این بار اولی نیست که بی بی سی جهانی به ایران می آید، بی بی سی فارسی دعوت نشده است.

وی بیان کرد: حتی مسئولان نظام هم از مصاحبه با "بی بی سی فارسی" ممنوع شده اند اما بی بی سی جهانی یک شبکه جهانی است که در گذشته هم در ایران فعالیت داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پیرامون فیلم رستاخیز گفت: فیلم "رستاخیز" و سایر محصولات آثاری هستند که باید نظر مقام معظم رهبری درباره آنها رعایت شود.

همانطورکه ما در باره تک خوانی بانوان بحث کردیم و نظر مقام معظم رهبری درباره آن در نظر گرفته شد،درباره "رستاخیز هم  این موارد باید در نظر گرفته شود ، همچنین مقام معظم رهبری درباره فتوای علما احترامی دارند و ایشان درباره مسائل سینما تأکید کرده اند که نظرات مراجع باید رعایت شود.درباره تک خوانی بانوان علی رغم جوسازی هایی که صورت گرفت و کارت زردی که دادند باید بگویم ابداَ هیچ مجوزی برای تک خوانی بانوان نداده بودیم.

وی در ادامه گفت:درباره فیلم "رستاخیز" باید بگویم فیلمنامه آن از ابتدا مورد تأیید قرار گرفته بود و مقام معظم رهبری هم آن را تأیید کرده اند و در مورد آن استفتاعاتی داشتند اما در طی مسائلی که پیش آمد نمی توانیم نسبت به آنها بی اعتنا باشیم و باید نسبت به نظرات علما احترام قائل باشیم و آن را رعایت کنیم. ما راه حل میانه ای را برگزیده ایم و به کارگردان "رستاخیز" اعلام کرده ام که در صورتی که می خواهد فیلمش اکران شود باید هاله ای از نور بر چهره ی "حضرت ابوالفضل(ع) "و "حضرت علی اکبر"(ع) که نمایش داده شده بود بی اندازد تا مجددا اکران شود.

علی جنتی اظهار کرد: همانطور که می دانید صدا و سیما زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است اما در سریال مختارنامه که چهره حضرت ابوالفضل نشان داده شده بود این قسمت به طور کامل حذف شد و باز هم تأکید می کنم که مقام معظم رهبری درباره رعایت نظرات علما استفتاعاتی دارند .

وی در ادامه در خصوص کنسرت محمدرضا شجریان در خارج از کشور عنوان کرد: کنسرت شجریان در استانبول خارج از کشور است و آن به ما مربوط نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شکایت وزارت ارشاد از روزنامه "وطن امروز " خاطر نشان کرد: ما هیچ شکایتی از روزنامه وطن امروز نداشته ایم و حتی در زمان تشکیل دولت، رئیس جمهور دستور داد تا تمام شکایت هایی که در گذشته از رسانه ها شده است، پس گرفته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *