حل بحران سیاسی؛ اولین قدم برای آغاز حل مشکلات لبنان

7:00 - 16 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۲۵۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل لبنان گفت: حل بحران سیاسی، اولین قدم برای آغاز ارتباطات اقتصادی و حل مشکلات لبنان خواهد بود و این کابینه باید تلاش جدی برای تغییر معادلات مرزی خود از جمله  در دریای مدیترانه و میدان‌های نفتی و گازی که در آن‌ها با رژیم صهیونیستی اختلافاتی دارد، باشد.
عماد نجار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت سیاسی لبنان پس از انتخاب سعد حریری به نخست وزیری این کشور اظهار داشت: با توجه به بازخورد‌هایی که از داخل لبنان می‌بینیم، یک ثبات سیاسی نسبی در این کشور ایجاد شده است. 
 
وی افزود: سه گزینه نخست وزیری قبل از سعد حریری، با وجود بحران‌ها و کارشکنی‌هایی که وجود داشت متاسفانه موفق به تشکیل کابینه نشدند و نهایت کار به سعد حریری واگذار شد.

کارشناس مسائل لبنان گفت: گرایش جریان‌های همسو با سعد حریری و کشور‌های حامی او و همچنین ارتباطش با کشور‌های غربی مشخص است اما در لبنان همواره استفاده از سه گروه شیعیان، اهل تسنن و مسیحیت در کابینه سیاسی  مطرح بوده است  و در کابینه سعد حریری هم باید این شرایط لحاظ شود. 

نجار تاکید کرد: لبنان بعد از بحران‌هایی که برایش پیش آمد و مخصوصا با انفجار در بندر بیروت، دچار شرایط خاصی شده که در این اوضاع؛ وجود ثبات سیاسی برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است و ملت لبنان سعی دارند با یک وفاق ملی در تشکیل کابینه برای حریری همراهی کنند تا بعد از ایجاد یک امنیت سیاسی در داخل، اقدام به بازسازی و حل بحران‌های دیگر از جمله موارد اقتصادی و معیشتی کنند.
 

وی عنوان کرد: پس از اتفاقاتی که در لبنان رخ داد برخی مرتجعین منطقه و برخی از کشور‌های غربی کمک‌های خود به لبنان را قطع کردند اما باید بررسی کنیم و ببینیم بعد از تشکیل کابینه از سوی سعد حریری که با بسیاری از کشور‌ها از جمله فرانسه و آمریکا ارتباط خوبی دارد، آیا این کمک‌ها مجددا به روی کشور‌ها باز می‌شود یا خیر؟ 

کارشناس مسائل لبنان گفت: حل بحران سیاسی، اولین قدم برای آغاز ارتباطات اقتصادی و حل مشکلات لبنان خواهد بود و این کابینه باید تلاش جدی برای تغییر معادلات مرزی خود از جمله  در دریای مدیترانه و میدان‌های نفتی و گازی که در آنها با رژیم صهیونیستی اختلافاتی دارد، باشد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *