ضرورت توجه به زندانیان پس از آزادی از زندان

22:20 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۹۸۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان با تاکید بر توجه به زندانیان پس از آزادی از زندان، گفت: متاسفانه برخی زندانیان پس از آزادی در جامعه با بی مهری و کم توجهی مواجه می‌شوند و بر این اساس مجددا زمینه بروز جرم در آن‌ها به وجود می‌آید.
به گزارش به نقل از اداره زندان‌های کردستان،  اسدالله گرجی زاده مدیرکل زندانهای کردستان در جلسه مشترک با دبیر ستاد امر به معروف این استان
توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را وظیفه همگانی دانست و گفت: سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مجموعه ای فعال در حوزه اصلاح و تربیت افراد به خطا رفته هستند و می توان گفت که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در زندانها همیشه جاری است.

گرجی زاده گفت: اگر می خواهیم یک جامعه رو به رشد و متعالی داشته باشیم باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی در بین همه اقشار جامعه اجرا کنیم.

وی به کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان در استان کردستان اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه طی چند سال گذشته و با تلاش پرسنل خدوم و زحمتکش زندانهای استان شاهد کاهش آمار بازگشت مجدد مددجویان به زندان بوده ایم و این مهم خود نمونه بارزی از توجه به امر به معروف و نهی از منکر در زندانهای کردستان است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر زندانهای کردستان اظهار داشت: بازدیدکنندگان کشوری و استانی همیشه در بازدیدهای خود از زندانهای سطح این استان اقدامات اصلاحی و تربیتی صورت گرفته را تحسین برانگیز بر شمرده اند.

گرجی زاده افزود: مسئولین زندان‌ها با توجه به شرایط دشوار کاری، مددجویان را آماده حضوری سعادتمندانه و سالم در جامعه می کنند؛ اما متاسفانه به دلیل اینکه پس از آزادی در جامعه با بی مهری و کم توجهی مواجه می شوند، مجددا زمینه بروز جرم در آنها به وجود می آید و نهایتا  آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل زندانهای کردستان اساس برنامه های بازپرورانه در زندانهای کردستان را برنامه های قرآنی و فرهنگی دانست و گفت: بهره گیری از تعالیم ارزنده کلام الهی ما را بر آن داشت تا با توسعه بندهای قرآنی و ایجاد یک فضای کاملا دینی به تعلیم بیشتر مددجویان حافظ و قاری قرآن کریم بپردازیم. استقبال خوب مددجویان از این مهم نیز از عوامل بسیار قابل اهمیت در کاهش آسیب در زندان، ایجاد آرامش و اصلاح پذیری مددجویان به خطا رفته است.

وی گفت: در حال حاضر با آموزش هایی که مربیان قرآنی به مددجویان ارائه می دهند شاهد حضور تعداد 3 نفر حافظ کل قرآن و هم چنین بیش از 453 نفر نیز حافظ از 1 جزء تا چندین جزء قرآن کریم می باشیم.

الله مرادی جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز با اشاره به کسب عنوان برتر توسط این ستاد در سطح کشور گفت: کسب این عنوان نشان دهنده تلاش گسترده فعالان حوزه امر به معروف ونهی از منکر در استان می باشد اما نباید به کسب این موفقیت اکتفا نمود بلکه با تلاش جهادگونه این جایگاه را در سالهای آتی نیز حفظ نماییم.

 وی گفت: زمانی خواهیم توانست امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم که منیت را از بین برده و صرفا برای خشنودی و رضای خداوند در این عرصه گام برداریم.

 جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، زندانهای استان را در حوزه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر بی نظیر دانست و گفت: از اقدامات خوبی که در زندانهای کردستان و در راستای توجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر صورت می گیرد می توان به وجود هیئت های مذهبی، کلاس های احکام و عقاید، حضور مدون روحانیون، گفتمان های دینی، مسابقات علمی و فرهنگی و ورزشی و غیره اشاره نمود.

الله مرادی اصلاح اقشار به خطا رفته در جامعه را یکی از اقدامات شایان ذکر زندانهای کردستان در راستای گسترش امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: از موفقیت زندانهای استان در حوزه اصلاح زندانیان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه می توان الگو برداری نمود و تمام جامعه را با برنامه ریزی صحیح از منکرات پاک کرد.

 جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یکی از مهم ترین ابزارهای زندانهای کردستان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را برنامه های فرهنگی دانست و گفت: خوشبختانه توجه ویژه زندانهای کردستان به برنامه های فرهنگی باعث شده که بتوان گفت که «خواستگاه های مقام معظم رهبری در حوزه برنامه های فرهنگی در زندانهای کردستان اجرایی شده است».

 در پایان جلسه طی حکمی از سوی سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین رجبی دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان، گرجی زاده مدیرکل زندانهای کردستان در سمت رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زندانهای استان و لطفی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان نیز در سمت دبیر ستاد باقی ماندند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *