آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست

1:20 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۹۵۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: امام جمعه مشهد گفت: آمریکا در سالهای گذشته همواره دشمنی خود را با کشور ما نشان داده و غیر قابل اعتماد بودن خود را ثابت کرده است.
آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستبه، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد: ما به گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان معترض نیستیم و مسائل اقتصادی کشور را دولت با برنامه ریزی های خود پیگیری و مجلس هم بر روند آن نظارت می کند ولی رفتار آمریکایی ها بعد از برجام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین مساله بعد از برجام و توافق نامه هسته ای افزایش بصیرت در برابر ترفندهای آمریکا و ایادی سرسپرده اش و نحوه مواجهه با این کشور استکباری است.

وی یادآور شد: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه سه روز گذشته خود با خبرگزاری رویترز گفته بود که توافق انجام شده برای جلوگیری از خروج دلار آمریکا از ارز اصلی جهانی بوده و از نظر اقتصادی برای ما مهم بوده است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد :این مساله نشان می دهد که تحریمها بیش از اینکه ما را مستاصل کند آمریکا را را مستاصل کرده است.

وی بابیان اینکه وزیر خارجه آمریکا بر بازگرداندن همه تحریمها بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است، گفت: این مساله مصداقی از غیر قابل اعتماد بودن این کشور را نشان می دهد.

خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 افزود: آمریکا با جنایتهای بسیار علیه ملت ایران همواره خوی استکباری خود را به اثبات رسانده و همچنان شاهد استمرار خصومت های این کشور هستیم.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری همچنین از کودتای 28 مرداد به عنوان خاطره عبرت آموزی از شیطنت های آمریکا در بیش از 60 سال گذشته یاد کرد و گفت: این حادثه ثابت می کند که نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر افزایش هوشیاری عمومی جامعه تصریح کرد: کودتای 28 مرداد و وقایعی نظیر فتنه بعد سال 1388 نتیجه اعتماد به آمریکا است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: آمریکا در فاصله کودتای 28 مرداد 1332 تا فتنه 1388 جنایات بسیار علیه کشور ما انجام داد و امروز کشور جز جریان آمریکایی و دشمنان وابسته به این جریان هیچ دشمن مسلم دیگری ندارد.

وی از فتنه 88 به عنوان نسخه کپی برداشته شده از کودتای 28 مرداد برای براندازی نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به سخنان و تاکیدات علماء در خصوص استکبار ستیزی و افزایش هوشیاری در مقابل عداوت های آمریکا گفت: کودتای 28 مرداد به دلیل عدم توجه به تاکیدات علماء به وقوع پیوست.

وی استکبار ستیزی را از اصول مهم و مسلم انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی همواره بر این مواضع اصولی ایستادگی کرده و از آن کوتاه نمی آید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *