مهار کامل ابولا تا پايان سال 2015

3:43 - 23 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۸۲۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد چنانچه تلاش ها برای مهار شیوع بیماری ابولا با ضرباهنگ کنونی ادامه داشته باشد، شیوع این بیماری تا پایان امسال به طور کامل متوقف خواهد شد.
مهار کامل ابولا تا پايان سال 2015به گزارش گروه اجتماعی میزان، مارگارت چان مدیر کل این سازمان که در یکی از جلسات شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی می کرد، در این مورد هشدار داد که هنوز نگرانی هایی در مورد شیوع بیماری تب ابولا وجود دارد ولی اگر ضرباهنگ تلاش ها برای مهار این بیماری به همین منوال باشد، سه کشور آفریقایی که بیشترین میزان شیوع بیماری در آنها رخ داد یعنی گینه، لیبریا و سیرالئون، تا پایان سال ۲ هزار و پانزده عاری از این بیماری مهلک خواهند شد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی افزود: غلبه بر ویروس، به معنای رسیدن به نقطه صفر است یعنی دیگر شاهد ابتلای هیچکس به این بیماری نخواهیم بود و اینکه بتوانیم در همان نقطه صفر باقی بمانیم.


به گفته سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری تب ابولا که از دسامبر ۲ هزار و سیزده و از کشور گینه آغاز شد، در غرب آفریقا تاکنون از تعداد بیست و هشت هزار مورد مبتلا ، نزدیک به یازده هزار و سیصد کشته گرفته است که نود و نه درصد از قربانیان از کشور گینه، سیرالئون و لیبریا بوده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *