«محمود عباس» طی 2 ماه آینده به ایران سفر می‌کند

16:24 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۶۱۷
خبرگزاری میزان : عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد که در دیدار با مقامات ایرانی برنامه سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به تهران طی دو ماه آینده را هماهنگ کرده است.

به گزارش به نقل از رصدنیوز؛ «احمد مجدلانی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که در راس هیئتی فلسطینی به ایران سفر کرده است، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری فارس خبر داد که در ملاقات با مقامات ایرانی در خصوص برنامه سفر رسمی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به ایران طی 2 ماه آینده گفت‌وگو کرده است.

مجدلانی گفت: در دیدار با مقامات ایرانی تفاهم‌های بزرگی در دیدگاه‌های سیاسی حاصل شد و موضوع تصحیح و گسترش روابط ایران و دولت فلسطین و ترتیب سفر محمود عباس به تهران مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو ساف تاکید کرد: در گفت‌وگو با مقامات ایرانی به بررسی تقویت روابط دوجانبه پرداختیم و قرار شد کمیته مشترکی برای رایزنی درباره مسائل سیاسی بین دو طرف و مبادلات تجاری، فرهنگی و آموزشی بین دانشگاه‌ها و گسترش همه اشکال روابط دوجانبه تشکیل شود.

محمود عباس از ژانویه 2005 که به مقام ریاست تشکیلات خودگردان رسیده تاکنون جز یک مرتبه و آن هم برای شرکت در اجلاس کشورهای عدم تعهد در سال 2012 دیگر به تهران سفر نکرده است.

«احمد مجدلانی» عضو کمیته آزادی‌بخش فلسطین که روز شنبه وارد تهران شده است، با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

مجدلانی در این دیدار، پیام «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تقدیم کرد.

مجدلانی گفت: این پیام درباره اوضاع کنونی و تجاوزهای اسرائیل به ملت و مقدسات دینی ما و نیز روابط دوجانبه مشترک بین دولت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران است.

مجدلانی افزود: در دیدار با ظریف تفاهم‌های بزرگی در دیدگاه‌های سیاسی حاصل شد که می‌تواند باب روابط دوجانبه بین دو کشور را باز کند، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی مشتاق است روابط با ایران و نیز کمیته مشترک معاملات تجاری گسترش و تقویت یابد.

این عضو ساف تصریح کرد: آشتی و پایان دادن به اختلافات محور رایزنی‌ها با مقام‌های ایرانی بود. ما علاقه‌مندی خود را بر اجرای توافق قاهره و تفاهم‌های الشاطئ با هدف تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین که به برگزاری انتخابات مجلس و ریاستی در سریع‌ترین زمان ممکن منتهی شود، اعلام کردیم.

وی گفت: هیئت فلسطینی از دولت ایران خواسته است که از تمام تلاش و نفوذ خود برای حمایت از تلاش‌های رهبری فلسطین در پایان دادن به اختلاف‌ها استفاده کند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *