رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی اعطای مجوز به مشاوران خانواده در دستور کار معاونت فرهنگی

12:06 - 21 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۴۷۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی از اجرای دستورالعمل ساماندهی مراکز مشاوره در معاونت فرهنگی قوه قضاییه خبر داد و گفت: تعیین صلاحیت مشاوران خانواده، نظارت بر آن‌ها و اعطای مجوز برای فعالیت آنها در این دستورالعمل قید شده است.

بررسی اعطای مجوز به مشاوران خانواده در دستور کار معاونت فرهنگی«حجت الاسلام  و المسلمین هادی صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، با اشاره به اینکه طرح کاهش طلاق توافقی یک طرح مفصل است، افزود: این طرح که طرح بسیار خوبی هست در کارگروه ویژه شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد و هفت وظیفه برای قوه قضاییه تعیین شد و کارهای مربوط به آن در حال اجرا است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مشاوره پیش از طلاق، بسیار ضروری است، افزود: بحث مربوط به تشکیل خانواده از جمله فعالیت‌های مربوط به حفظ بنیان خانواده و یک امر فرهنگی است. علاوه براین مشاوره پیش از طلاق هم بسیار ضروری و مهم است و آموزش هایی در این زمینه باید به زوجین داده شود.

الزامی شدن مشاور در کنار دادگاه خانواده

وی با بیان اهمیت نقش مشاوره در امر ازدواج و طلاق،گفت: در کنار دادگاه خانواده، مشاوره نیز باید الزامی شود تا بر این اساس کاهش آمار طلاق را شاهد باشیم.

حجت الاسلام صادقی، از تهیه دستور العملی در خصوص مشاوران خانواده خبر داد و افزود: بر اساس این دستورالعمل، قوه قضاییه موظف است فعالیت هایی در این راستا انجام دهد که در حال حاضر این وظایف بر عهده معاونت فرهنگی است.

تعیین صلاحیت مشاوران خانواده

وی ادامه داد: در این دستور العمل که معاونت فرهنگی آن را دنبال می کند، تعیین صلاحیت مشاوران خانواده، نظارت بر آنها و اعطای مجوز برای فعالیت آنها قید شده است که این فعالیت ها در کنار آموزش های قبل از ازدواج باید دنبال شود و همگی این فعالیت ها در کاهش طلاق بسیار ضروری و البته موثر است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خطاب به مسئولانی که در امر حفظ خانواده،وظایفی را بر عهده دارند،گفت: علاوه بر برنامه ها و اقداماتی که بر عهده قوه قضاییه است سایر دستگاه ها هم که مسئولیت هایی برایشان تعیین شده است، کار خودشان را انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *