لغو مناظره ترامپ و بایدن/ آتش بس در قره باغ/ ادامه آتش سوزی در سوریه

8:15 - 19 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۳۵۱۹
لغو دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن و توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر آتش بس در قره باغ از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل طی ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان ویروس کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۳۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۹۸۹ نفر رسیده و یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۱۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۲۷ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۳۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*توافق برای آتش بس در قره باغ

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، پس از مذاکرات سه جانبه در مسکو برای حل مناقشه «ناگورنو قره باغ»، اعلام کرد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر ایجاد آتش بس در این منطقه به توافق رسیدند و آتش بس از نیمه شب گذشته اجرایی شده است.

*لغو مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا اعلام کرد که مناظره برنامه ریزی شده برای روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) لغو شده است.

این نهاد انتخاباتی آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود که به دلیل ابتلای «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور به ویروس کرونا، مناظره دوم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

*ادامه آتش سوزی در سوریه

آتش سوزی در جنگل‌های استان‌های «حمص»، «لاذقیه» و «طرطوس» سوریه که از روز‌های گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد و نیرو‌های آتش نشانی در تلاش برای مهار آن هستند.

*بایدن: نمی‌توان به فردی مانند ترامپ اطمینان کرد

«جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طی اظهاراتی در «لاس وگاس»، ترامپ را متهم به نادیده گرفتن و تحقیر مردم آمریکا کرد و گفت که وی قابل اعتماد نیست.

*کشته شدن ۴ نفر در پی انفجار بیروت

شمار تلفات انفجار در مخزون سوخت یک نانوایی در شهر «بیروت»، پایتخت لبنان، به ۴ نفر افزایش یافته است.

*پومپئو: ایمیل‌های کلینتون را منتشر می‌کنیم

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که تا پیش از انتخابات ماه نوامبر در این کشور، ایمیل‌های جنجالی «هیکلاری کلینتون»، رقیب ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ را تا پیش از انتخابات ماه نوامبر منتشر خواهد کرد.

*انتقاد چین از اقدامات یکجانبه آمریکا

«هوا چونینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدامات یکجانبه آمریکا و تحریم‌های واشنگتن علیه کشور‌های دیگر بدون توجه به قوانین بین المللی به شدت انتقاد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *