البرز شهری بدون قتل عمد در سه سال گذشته

18:00 - 20 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۳۱۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: جلالی با بیان اینکه وقوع قتل عمد در سه سال اخیر در البرز به صفر رسیده است، گفت: طی این مدت به طور کلی شاهد کاهش جرایم از جمله سرقت‌های مهم بوده‌ایم.
البرز شهری بدون قتل عمد در سه سال گذشتهبه گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، امیر جلالی اظهار کرد: در شهرستان البرز شاهد کاهش جرائم به خصوص سرقت های مهم همچون سرقت منازل هستیم.

وی اضافه کرد: این سرقت با شیوه های خاص موجود در دیگر استان ها و سرقت به عنف بوده که کاهش چشمگیری داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در ادامه از کاهش نزاع های قومی و خانوادگی و افزایش نزاع های فردی در شهرستان البرز نیز خبرداد و گفت: در موضوع جرائم دیگر نیز، وقوع نزاع های فردی و قومی در شهر ها و بالاخص روستا های تابع شهرستان، کاهش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته اما متاسفانه نزاع های فردی به دلیل عواملی همچون بیکاری، بی توجهی به تربیت فرزندان، کم شدن صبر و آستانه تحمل مردم افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه شهرستان البرز در مسیر ترانزیت مواد مخدر از اتوبان قزوین -تهران و مسیرهای منتهی به غرب کشور قرار گرفته تصریح کرد: طبیعی است بخشی از این مواد وارد حوزه شهرستان ما شود که با تلاش همه نیروهای انتظامی، امنییتی و همچنین اقدامات مختلف صورت گرفته، با کنترل حاملان، توزیع کنندگان و خرده فروشان توانسته ایم توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان البرز را به پایین ترین حد کاهش دهیم.

 جلالی توضیح داد: با تلاش همه نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی؛ قزوین به عنوان خطرناک ترین استان برای عبور قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل و احتمال دستگیری در آن به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: برای نخستین بار در سطح شهرستان البرز تیم عملیاتی ویژه ای به ریاست دادستان تشکیل شده و بنا به موضوع و نوع جرم از قضات دادسرا، پلیس های تخصصی، کلانتری های مربوطه و در صورت ضرورت اعضای ستاد پیشگیری و عوامل بسیج حضور دارند که تشکیل این تیم مورد استقبال دستگاه های انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در ادامه تاکید کرد: این تیم به صورت غیر محسوس و بدون داشتن هر گونه علائم و نشانه ای برای برخورد با جرائم وارد عمل می شوند و عملکرد این تیم در ساعات اوج استراحت مردم و زمان فعالیت مجرمان است.

وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت آن در حوزه  مبارزه با مواد مخدر بوده است که دادستانی و قاضی مربوط به مواد مخدر در صحنه حاضر و پس از رصد موضوع اقدام می کنیم.

وی گفت: این تیم دارای ویژگی هایی است از جمله همراهی مقامات قضایی و صدور احکام مورد نیاز مأمورین است و دیگر اینکه این حضور قاضی در صحنه جرم موجب رصد موضوع و به دست آوردن علم برای ادامه بررسی پرونده خواهد بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *