قضات با صلابت و اقتدار با فساد مبارزه کنند

13:51 - 16 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۸۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قضات می‌توانند با تشکیل کارگروه‌های علمی و پژوهشی در دادسرای اراک با بحث پیرامون مسائل و مشکلات در حوزه‌ی پرونده‌های کیفری به یک جمع‌بندی دست یابند.

- حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در نشست با قضات دادسرای عمومی و انقلاب اراک اظهار داشت: دادسرا پیشانی دستگاه قضایی است و از همه‌ی قضات انتظار می‌رود که با صلابت و اقتدار با فساد مبارزه کنند و در این راه بدون توجه به تهدید‌ها و تطمیع ها، محکم و استوار گام بردارند.

وی افزود: جایگاه قضاوت جایگاه بسیار فاخری است و جایگاهی است که در آن می‌بایست حقوق همه‌ی مردم و تمام حقوق مردم رعایت شود، لذا مبادا در کلام و رفتار شما تندی و خشم باشد بلکه حتی در برخورد با مجرمین او را تکریم نمایید، ولی با قلم خود سخت و محکم با آن‌ها برخورد کنید.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: قضات می‌توانند با تشکیل کارگروه‌های علمی و پژوهشی در دادسرای اراک با بحث پیرامون مسائل و مشکلات در حوزه‌ی پرونده‌های کیفری به یک جمع بندی دست یافته و ایده‌هایی را به مدیران قضایی اعلام کنند تا با برنامه ریزی مناسب و برگزاری کلاس‌های اموزشی و کاربردی به این پیشنهادات و ایده‌ها رسیدگی کرده و جامه عمل بپوشانیم.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با هرگونه تخلف در حوزه‌ی وکلا، کارشناسان رسمی و ضابطین برخورد قاطع داشته باشید، زیرا افرادی که در ارتباط با قوه قضائیه فعالیت می‌کنند باید کاملا قانون مدارانه رفتار نمایند و قضات با مراقبت و حساسیت بالا می‌بایست از عرض و آبرو دستگاه قضایی محافظت نمایند.

وی در پایان افزود: مجموعه‌ی قضایی همواره حامی و پشتیبان قاضی مقتدر، ساعی، سالم و تلاشگر است و در جهت ارتقاء و ترفیع این قضات قدم برمی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *