وزیران خارجه روسیه و عربستان مسایل مهم خاورمیانه را بررسی کردند

14:23 - 20 مرداد 1394
کد خبر: ۶۶۲۷۰
خبرگزاری میزان: وزیر خارجه عربستان که در مسکو بسر می برد صبح امروز سه شنبه با همتای روس خود دیدار و در باره مسایل مهم خاورمیانیه به گفت وگو پرداخت.
به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر همتای عربستانی اش در مسکو گفت: ما درباره اوضاع سوریه، لیبی، یمن و عراق گفتگو کردیم.

لاوروف افزود: ما همچنین هماهنگی تلاش ها برای مبارزه با تروریسم به ویژه داعش را بررسی کردیم. ما همچنین اجرای بیانیه کنفرانس ژنو یک درباره سوریه را بحث و بررسی کردیم. موضع روسیه و عربستان در بیشتر موارد یکسان است، هر چند که اختلافاتی درباره سوریه وجود دارد.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان نیز در این نشست خبری گفت: دو کشور منافع مشترک متعددی دارند.

الجبیر گفتگوهای خود با سرگئی لاوروف را فراگیر، ثمربخش و شفاف توصیف کرد و افزود: ما درباره اوضاع سوریه و اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی برای این بحران گفتگو کردیم. موضع روسیه و عربستان درباره بیشتر مسایل به یکدیگر نزدیک است. موضع عربستان درباره سوریه تغییر نکرده و مبتنی بر دستیابی به راه حل مسالمت آمیز است اما تاکید داریم بشار اسد نباید هیچ نقشی در آینده سوریه داشته باشد و باید نهادهای سیاسی و نظامی این کشور حفظ شود. ما بر اهمیت متحد شدن مخالفان سوریه تاکید داریم. ما امیدواریم رایزنی های بیشتری در آینده نزدیک در این باره انجام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *