رهبر انقلاب: زنان رشد معرفتی، معنوی و اخلاقی را به صورت جدی دنبال کنند +فیلم

17:34 - 14 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۲۳۶۸
صفحه ریحانه، که روایت‌های رهبر معظم انقلاب از زنان، خانواده و سبک زندگی را منتشر می‌کند بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با رشد معرفتی، معنوی و اخلاقی بانوان را منتشر کرد.
_ صفحه ریحانه، که روایت‌های رهبر معظم انقلاب از زنان، خانواده و سبک زندگی را منتشر می‌کند با انتشار بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با رشد معرفتی، معنوی و اخلاقی بانوان در مهر سال ۱۳۷۶ در اجتماع یکصد هزار نفری بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی، به نقل از ایشان نوشت: «رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی بایستی یک فکر رایج در میان خود زنان باشد. خود بانوان باید بیشتر به این مساله بیندیشند. خود آن‌ها به معارف، به معلومات، به مطالعه و به مسایل اساسی زندگی رو کنند.
 
همان تربیت غلط غربی موجب شد که در دوران حکومت طاغوت در این کشور، زنان به آرایش، تجملات، زینت‌های بیخودی، تبرّج و خودنمایی تمایل پیدا کنند که این هم از نشانه‌های مردسالاری است.
 
یکی از نشانه‌های مردسالاری غربی‌ها همین است که زن را برای مرد می‌خواهد؛ لذا می‌گویند زن آرایش کند، تا مرد التذاذ ببرد! این مرد سالاری است، این آزادی زن نیست؛ این در حقیقت آزادی مرد است. می‌خواهند مرد آزاد باشد، حتی برای التذاذ بصری؛ لذا زن را به کشف حجاب و آرایش و تبرّج در مقابل مرد تشویق می‌کنند.
 
البته این خودخواهی را بسیاری از مردان در جوامعی که از دین خدا بهره‌مند نبودند از دوران‌های قدیم هم داشتند امروز هم دارند غربی‌ها هم مظهر اعلای این بودند. پس، این مساله که زن به سمت معرفت، علم، مطالعه، کسب معلومات و معارف حرکت کند، باید در میان خود بانوان خیلی جدی گرفته شود و به آن اهمیت بدهند.»
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2789832_772.mp4']
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *