راهبرد ایران در برابر آمریکا؛ اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی

20:00 - 12 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۵۸۷
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آ‌سیا با بیان اینکه انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا از حزب جمهوری خواه یا دموکرات برای ما مهم نیست، گفت: تنها باید به سمت  اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم؛ در این راستا باید از امکانات و ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای خود بهره جوییم و اقتصاد کشور را به نتایج انتخابات آمریکا گره نزنیم.
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راهبرد سیاست خارجی و داخلی ایران تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا در آبان ماه اظهارداشت: اولاً که ادعای فعال‌سازی مکانسیم ماشه از سوی آمریکا امکان پذیر نیست چراکه در بندهای برجام کاملاً مشخص شده که هر کشوری از این توافق‌نامه بین المللی خارج شود، حق ندارد مجددا تحریم‌ها علیه ایران را فعال کند و انجام این مهم، نیازمند قطعنامه شورای امنیت است.

وی افزود: آمریکا پیش از شوی تبلیغاتی فعال سازی مکانسیم ماشه علیه ایران، مسئله تمدید تحریم‌های تسلیحاتی را مطرح کرده بود که  در آن مورد هم با شکست سنگینی مواجه شده بود.
 
کارشناس مسائل غرب آ‌سیا خاطر نشان کرد: هم اکنون اتحادیه اروپا و خیلی از کشور‌های عضو شورای امنیت در توطئه‌های خصمانه آمریکا علیه ایران همراهی نمی‌کنند.
 
هانی زاده با بیان اینکه با انتخاب مجدد ترامپ ممکن است فشار‌ها و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران افزایش یابد، توضیح داد:  اگر چه جو بایدن از حزب دموکرات اعلام کرده در صورت پیروزی به برجام باز خواهد گشت اما او نیز سیاست‌های خصمانه علیه ایران را همچنان ادامه خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا از حزب جمهوری خواه یا دموکرات برای ما مهم نیست، تنها باید به سمت  اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم؛ در این راستا باید از امکانات و ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای خود بهره جوییم و اقتصاد کشور را به نتایج انتخابات آمریکا گره نزنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *